Gönderen Konu: Üşüme Sorunu  (Okunma sayısı 2003 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Ateş ve Güneş

  • Ziyaretçi
Üşüme Sorunu
« : Eylül 03, 2021, 09:34:13 ÖÖ »
Arkadaşlar hepinize merhaba.

Ben yaklaşık 3 hafta önce tanı aldım. Virüs yüküm 80bin, CD4 sayım ise 230 çıktı.

11 gündür de tivicay + epivir kullanıyorum.

İki sorunum var:

1) İki üç hafta içinde çok hızlı bir şekilde kilo verdim. Doktora söyledim pek önemsemedi, normal, toparlayacaksın dedi.

2) 2-3 gündür de bir üşüme sorunum var. Ateşim yok. İnsanlar tişörtle dururken ben atlet tişört ve üstüne swit giymeme rağmen üşüyorum.

Sizce ne yapmalıyım?

Hiv ve Aids

Üşüme Sorunu
« : Eylül 03, 2021, 09:34:13 ÖÖ »

ZEYTİN

  • Katılımcı Üye
  • *
  • İleti: 643
Ynt: Üşüme Sorunu
« Yanıtla #1 : Eylül 03, 2021, 11:05:10 ÖÖ »
Normal bi durum endişelenecek bir şey yok yaklaşık 1.02 hafta içerisinde bu şikayetin geçecektir İlaçlar virüsü kopyalanamaz hale getiriyor ve bağışıklık sisteminde onları öldürüyor bu yüzden içerde olaylar dönüyor Buda sana böyle değişik haller olarak yansıyor hiç korkma az kaldı

hikaye1111

  • Katılımcı Üye
  • *
  • İleti: 233
Ynt: Üşüme Sorunu
« Yanıtla #2 : Eylül 03, 2021, 11:05:17 ÖÖ »
Merhaba 

çok geçmiş olsun . biraz  önce ilacını kullanmaya başla 

tüm  sorunların yavaş yavaş geçer  .  kilo  almaya  başlarsın . merek  etme

şu an  CD4  biraz  düşük  ve  zayıflamışsın u yuzden üşüme  sorunu  yaşıyorsun

bende  ilk  zamanlar da  aynı durumdaydım

şu an  çok iyiyim ve  gayet  iyi  kilo aldım

sen  düzenli ilaç kullan yeter 

 

geçmiş olsun

Hiv ve Aids

Ynt: Üşüme Sorunu
« Yanıtla #2 : Eylül 03, 2021, 11:05:17 ÖÖ »

Yas43

  • Katılımcı Üye
  • *
  • İleti: 122
Ynt: Üşüme Sorunu
« Yanıtla #3 : Eylül 03, 2021, 11:47:11 ÖÖ »
Merhaba
Aynı değerlere sahibiz
Üşüme ve grip hali bendede var
İki gündür ilac kullanıyorum sanırım uyku problemi de yapti.normalde rüya görmek sık sık uyanıyorum ve hep karışık anlamsız rüyalar görüyorum . Umarım geçicidir
Kilo problemim henüz yok

Ateş ve Güneş

  • Ziyaretçi
Ynt: Üşüme Sorunu
« Yanıtla #4 : Eylül 03, 2021, 02:05:59 ÖS »
Normal bi durum endişelenecek bir şey yok yaklaşık 1.02 hafta içerisinde bu şikayetin geçecektir İlaçlar virüsü kopyalanamaz hale getiriyor ve bağışıklık sisteminde onları öldürüyor bu yüzden içerde olaylar dönüyor Buda sana böyle değişik haller olarak yansıyor hiç korkma az kaldı

Çok teşekkür ederim. Bu forumda çok iyi ve güzel insanlar var gerçekten. Bu durumda kafaya takmamak lazım anlaşılan.

Ateş ve Güneş

  • Ziyaretçi
Ynt: Üşüme Sorunu
« Yanıtla #5 : Eylül 03, 2021, 02:07:09 ÖS »
Merhaba 

çok geçmiş olsun . biraz  önce ilacını kullanmaya başla 

tüm  sorunların yavaş yavaş geçer  .  kilo  almaya  başlarsın . merek  etme

şu an  CD4  biraz  düşük  ve  zayıflamışsın u yuzden üşüme  sorunu  yaşıyorsun

bende  ilk  zamanlar da  aynı durumdaydım

şu an  çok iyiyim ve  gayet  iyi  kilo aldım

sen  düzenli ilaç kullan yeter

Çok teşekkür ederim hocam. İlacı 11 gündür kullanıyorum ama sanırım artık bu tip şeylere kafayı takmadan ilacı kullanıp görevini yapmasını bekleyeceğim. Cevabınız içime su serpti, sağolun.

Ateş ve Güneş

  • Ziyaretçi
Ynt: Üşüme Sorunu
« Yanıtla #6 : Eylül 03, 2021, 02:10:26 ÖS »
Merhaba
Aynı değerlere sahibiz
Üşüme ve grip hali bendede var
İki gündür ilac kullanıyorum sanırım uyku problemi de yapti.normalde rüya görmek sık sık uyanıyorum ve hep karışık anlamsız rüyalar görüyorum . Umarım geçicidir
Kilo problemim henüz yok

Merhaba, uyku sorunu bende de oldu ama gittikçe azaldı bu sorun. Ben de ilk hafta çok panik yaptım, uykuya dalamıyordum, uyanıyordum, rüyalar görüyordum falan. Şimdi epey azaldı, sanırım vücut ilaca alıştıkça ve bu hiv yeni alma sürecinin şok psikolojisi rutine bindikçe bu tip şeyler azalıyor.

Uyku sorunu geçecektir (ha bu arada ben ilacı gece 12’de kullanıyordum, onu öğleden sonra saat 16’ya aldım).

Üşüme sorunu bende de var ama onun için de arkadaşlar cevap vermiş, zamanla geçer demişler, dişimizi sıkıp sabredeceğiz.


Yas43

  • Katılımcı Üye
  • *
  • İleti: 122
Ynt: Üşüme Sorunu
« Yanıtla #7 : Eylül 03, 2021, 09:12:03 ÖS »
Bakalım insallah hersey güzel olur
Umarım igne yada başka tedaviler gelişir
Kilo almak ok ama orantılı kilo almak önemli olan okuduğum kadarıyla göğüs ve karın bölgesinde yağlanma oluyor bacak ve kollardan gidiyor
Karaciğer yağlanması direk
İlacin yan etkileri maalesef böyle ise kötü

Yapacak bisey yok basa gelen çekilecek
Allah hepimize kesin tedavi nasip Etsin

Citoss

  • Üye
  • *
  • İleti: 23
Ynt: Üşüme Sorunu
« Yanıtla #8 : Eylül 04, 2021, 11:13:26 ÖS »
Hastaliginla alakali  degil  üşümen..yeni tani oldugun icin alisamadigin icin üşüyorsun.. bilinmezligin endisenin  getirdiği  üşüme... cogumuz yasadik  nerdeyse... yada kansizsin ondan üşüyorsun...

bluedream

  • Katılımcı Üye
  • *
  • İleti: 192
Ynt: Üşüme Sorunu
« Yanıtla #9 : Eylül 05, 2021, 02:03:21 ÖÖ »
Havalar serinledi ve çıplak ayak dolaştığım anda ayaklarım çelik gibi oluyor donuyor resmen. Hiv hastalığım mı buna etki ediyor yoksa kullandığım ilaç mı bilemedim. Kansızlık ve benzeri sorunlar da çıkmıyor tahlillerde ben de anlamadım.

THEorder

  • Katılımcı Üye
  • *
  • İleti: 162
Ynt: Üşüme Sorunu
« Yanıtla #10 : Eylül 05, 2021, 11:08:55 ÖÖ »
Arkadaşlar hepinize merhaba.

Ben yaklaşık 3 hafta önce tanı aldım. Virüs yüküm 80bin, CD4 sayım ise 230 çıktı.

11 gündür de tivicay + epivir kullanıyorum.

İki sorunum var:

1) İki üç hafta içinde çok hızlı bir şekilde kilo verdim. Doktora söyledim pek önemsemedi, normal, toparlayacaksın dedi.

2) 2-3 gündür de bir üşüme sorunum var. Ateşim yok. İnsanlar tişörtle dururken ben atlet tişört ve üstüne swit giymeme rağmen üşüyorum.

Sizce ne yapmalıyım?
şanslısın normalde yeni başlayanlara iki etkenli tedavi başlanmaz . ben  2 sene 3-4 etkenli ilaç aldım . bi yıldırda  epivir tvicay kullanyorm . dolutegravir kilo aldırıyor zaten hemde öyle böyle değil . ateş vs yoksa geçici antidepresan kullan pskolojn kötüyse beck depresyon ölçeğini yap int de mevcut .

hipoco

  • Üye
  • *
  • İleti: 22
Ynt: Üşüme Sorunu
« Yanıtla #11 : Eylül 06, 2021, 09:17:29 ÖÖ »
Havalar serinledi ve çıplak ayak dolaştığım anda ayaklarım çelik gibi oluyor donuyor resmen. Hiv hastalığım mı buna etki ediyor yoksa kullandığım ilaç mı bilemedim. Kansızlık ve benzeri sorunlar da çıkmıyor tahlillerde ben de anlamadım.


Merhabalar . Bi ata sözü var kedi g**nü görmüş yara sanmış :D:D herşeyi hiv e yoruyoruz . Bir şey soracağım şimdi. aynısı bende de vardı . Bunun sebebi kansızlık olabilir mi ? normal birşey . hemde çok sık rastlanıyor. tam kan sayımından anlaşılabilir bir sor doktoruna istersen . Ben de vardı d3k2 vitamini kullanıyorum ayaklarım ellerim ateş ediyor şu an :D

Ateş ve Güneş

  • Ziyaretçi
Ynt: Üşüme Sorunu
« Yanıtla #12 : Eylül 06, 2021, 12:55:36 ÖS »
Havalar serinledi ve çıplak ayak dolaştığım anda ayaklarım çelik gibi oluyor donuyor resmen. Hiv hastalığım mı buna etki ediyor yoksa kullandığım ilaç mı bilemedim. Kansızlık ve benzeri sorunlar da çıkmıyor tahlillerde ben de anlamadım.


Merhabalar . Bi ata sözü var kedi g**nü görmüş yara sanmış :D:D herşeyi hiv e yoruyoruz . Bir şey soracağım şimdi. aynısı bende de vardı . Bunun sebebi kansızlık olabilir mi ? normal birşey . hemde çok sık rastlanıyor. tam kan sayımından anlaşılabilir bir sor doktoruna istersen . Ben de vardı d3k2 vitamini kullanıyorum ayaklarım ellerim ateş ediyor şu an :D

Yok kansızlık yok bende.

Hangi markayı kullanıyorsunuz? D-K vitamini yani, hangi marka?

Ateş ve Güneş

  • Ziyaretçi
Ynt: Üşüme Sorunu
« Yanıtla #13 : Eylül 06, 2021, 12:58:23 ÖS »
Arkadaşlar hepinize merhaba.

Ben yaklaşık 3 hafta önce tanı aldım. Virüs yüküm 80bin, CD4 sayım ise 230 çıktı.

11 gündür de tivicay + epivir kullanıyorum.

İki sorunum var:

1) İki üç hafta içinde çok hızlı bir şekilde kilo verdim. Doktora söyledim pek önemsemedi, normal, toparlayacaksın dedi.

2) 2-3 gündür de bir üşüme sorunum var. Ateşim yok. İnsanlar tişörtle dururken ben atlet tişört ve üstüne swit giymeme rağmen üşüyorum.

Sizce ne yapmalıyım?
şanslısın normalde yeni başlayanlara iki etkenli tedavi başlanmaz . ben  2 sene 3-4 etkenli ilaç aldım . bi yıldırda  epivir tvicay kullanyorm . dolutegravir kilo aldırıyor zaten hemde öyle böyle değil . ateş vs yoksa geçici antidepresan kullan pskolojn kötüyse beck depresyon ölçeğini yap int de mevcut .

Bilmiyorum ki doktor bunu verdi. Aksine de yeni başlayanlarda ikili tedavinin virüs yükünü hızlıca baskıladığı söyleniyor.

Kilo alamadım henüz, 14. dozdayım.. Ateş yok. Psikolojim iyi, yani antidepresan alacak bir durumum yok bence.

Bakalım hocam, zamanla alışacağız bu tip şeylere. Vücut şu an virüse karşı savaş veriyor, bu tip şeyler normal diye kabul ediyorum, bakalım haftaya doktor kontrolüm var, kendisine de söylerim.

Sezer

  • Ziyaretçi
Ynt: Üşüme Sorunu
« Yanıtla #14 : Eylül 06, 2021, 01:08:05 ÖS »
 Bugun annemden cok ciddi laf yedim.. biyerime birsey olsa hiv e yoruyorum.kadina artik gina geldi  cok kizdi bana. Gaz cikarsan aha bittim diyosun dedi. Yerer dedi. Birtek sizmi bu hayattan gideceksiniz dedi😀.negatifler kalacak sizmi oluceksinizdedi..topla kendini asabimi bozma dedi kadin yaa. Ne paronayak olmusum haberim  yokmuş .....artik sacma sapan seyleri kafama takmiycam....cok duzenli yaşamak asiri dikkat etmek de beni asiri yordu. Oluruna biraktim artik herseyi

 

Related Topics

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
16 Yanıt
3818 Gösterim
Son İleti Ağustos 10, 2017, 09:53:06 ÖS
Gönderen: Matland
1 Yanıt
2475 Gösterim
Son İleti Temmuz 18, 2018, 10:42:08 ÖÖ
Gönderen: Angelowic
3 Yanıt
1972 Gösterim
Son İleti Ekim 03, 2018, 07:14:31 ÖÖ
Gönderen: Mavera
30 Yanıt
4155 Gösterim
Son İleti Ekim 27, 2020, 08:24:25 ÖS
Gönderen: Angelowic
5 Yanıt
674 Gösterim
Son İleti Ağustos 01, 2021, 12:40:21 ÖÖ
Gönderen: Sede.derel