Gönderen Konu: sex hayatım biti  (Okunma sayısı 4533 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

sory

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 2
sex hayatım biti
« : Aralık 15, 2017, 10:48:48 ÖÖ »
merhaba arkadaşlar
3 yıl oldu tanı alalı ve ilaç kullnaıyourm gayet sağlıklıyım hiçbir problem yok benim sorunum
tanıyı aldıgım gün bu halde bundan sonra hiçkimseyle olamam kimseye bunu yaşatamam düşüncesiydi.
ve öyle de oldu hiçkimseyle birlikteliğim olmadı bu konuda destek rica ediyorum.

Hiv ve Aids

sex hayatım biti
« : Aralık 15, 2017, 10:48:48 ÖÖ »

Mavera

  • Global Moderator
  • Katılımcı Üye
  • *****
  • İleti: 6314
Ynt: sex hayatım biti
« Yanıtla #1 : Aralık 15, 2017, 10:52:11 ÖÖ »
Merhaba.

3 yıldır tedavi görüyorsan artık her şey yolundadır, rna negatif gitmiyor mu? Kondom da kullanarak kimseye bulaştırmazsın o zaman. Rna negatifken korunulmasa bile cinsel yolla bulaş olmadığını kanıtlayan araştırmalar var, biz gene de kondom da öneriyoruz her ihtimale karşın (kendimizi de başka hastalıklardan korumak için!), bu şekilde için de daha rahat olabilir.

Hepimiz tedavi alıyoruz, ama cinsel hayatımıza da devam ediyoruz, sevgilisi olanlar, evli olanlar veya evlenenler bile var. Hiv pozitiflerin cinsel hayatı bitmek zorunda değil. Bence biraz psikolojik olabilir seninki. Psikiyatrik destek almadıysan almanı tavsiye ederim, faydalı olacaktır.

Partnerlerin için endişeleniyorsan, tedavisine uyan, rna negatif ve kondom kullanan bir hiv pozitif ile seks yapmak, hiç test olmamış, kondom kullanımını çok önemsemeyen biri ile seks yapmaktan kat kat daha güvenli ve iyidir. Ancak herkes bu ikinci kişilerle daha çok seks yapıyor emin ol.
« Son Düzenleme: Aralık 15, 2017, 10:55:16 ÖÖ Gönderen: Mavera »
UYARI: Hiç bir laboratuarla maddi manevi iş birliğim yoktur. Aksini iddia edenler kanıtlamakla yükümlüdür! Burada paylaştığım bilgiler güvenilir internet sitelerinden/güncel rehberlerden ve kendi doktorumdan edindiklerimdir. Tatmin olmayan kişiler enfeksiyon uzmanı dra danışmakta özgürdür.

Fatih

  • Global Moderator
  • Katılımcı Üye
  • *****
  • İleti: 775
Ynt: sex hayatım biti
« Yanıtla #2 : Aralık 15, 2017, 10:55:56 ÖÖ »
@sory ne gibi destek olalim bekar bir sürü arkadaş var burda :)
Forunumuzda çöpçatan diye arama yaparsan orada kendini dile getirebilirsin.kişisel bilgi paylaşmadığimız için buradan buluşma gerçekleşmiyor.

Pozitif yaşam derneği var kadıköy söğütlüceşmede.Her ayın son pazar günü toplantı oluyor.Oraya katılarak adım atabilirsin

Hiv ve Aids

Ynt: sex hayatım biti
« Yanıtla #2 : Aralık 15, 2017, 10:55:56 ÖÖ »

sory

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 2
Ynt: sex hayatım biti
« Yanıtla #3 : Aralık 15, 2017, 10:57:27 ÖÖ »
desstek için teşekkürler Mavera
lakin kemikleşmiş bir soğuma ve korku yaşıyorum psikolojik olduğundan adım gibi eminim ve sana katılıyourm mutlak bir tedavi almam gerek,
 fakat korunma ile ilgili  bölüm hakkında ben korunmasız hiç ilişkide bulunmadım, bu yüzden de korunuyorum bulaşmaz diye düşenemiyorum,

TSiz

  • Katılımcı Üye
  • *
  • İleti: 76
Ynt: sex hayatım biti
« Yanıtla #4 : Aralık 15, 2017, 11:00:30 ÖÖ »
Annem hep "Kişinin en iyi psikoloğu kendisidir " derdi. Esas,  beynimizi çok gereksiz vakalarla yoruyor,  kendimize zarar veriyoruz. HIV + bireyler korunarak sex hayatını idame ettirebilir kanısındayım. Lâkin bunun için çok dikkatli olmalısın. Kendine sor "Benim sex'e htiyacım şu an var mı? " "Rna değerim negatif? " cevapların evet ise uygun bir partner bulur, anlaşırsanız beraber olmanızda bir sakınca yoktur.

Mavera

  • Global Moderator
  • Katılımcı Üye
  • *****
  • İleti: 6314
Ynt: sex hayatım biti
« Yanıtla #5 : Aralık 15, 2017, 11:06:54 ÖÖ »
'Treatment as prevention' diyor yabancı ülkeler, yani 'tedavi korumada da işe yarıyor.' Düzgün tedavi olup rna sını negatif tutanlar cinsel yolla bulaşıcı kabul edilmiyor. Üstüne kondom da kullanılırsa bu şekilde araştırmalarda partnerini enfekte etmiş bir tek vaka bile yok. Senin durumunda belki kondom delindi, patladı, partnerin de yeni enfekte olmuş kendisinin bile haberi olmayan hiv rna'sı milyonları bulan biriydi, bulaş olması çok kolaydı yani.

Psikiyatrik destek işe yarayabilir, gene de rahat olamıyorsan o zaman pozitif partner bulabilirsin. Bir sürü pozitif yalnız kişi var, tabi ki bulmak ve güvenmek zor, dernek toplantılarına katılarak yeni arkadaşlıklar çevreler edinebilirsin.  Ancak tabi ki, herkese hemen çok güvenmemeyi de unutma, pozitif olarak istismara çok açığız.
UYARI: Hiç bir laboratuarla maddi manevi iş birliğim yoktur. Aksini iddia edenler kanıtlamakla yükümlüdür! Burada paylaştığım bilgiler güvenilir internet sitelerinden/güncel rehberlerden ve kendi doktorumdan edindiklerimdir. Tatmin olmayan kişiler enfeksiyon uzmanı dra danışmakta özgürdür.

TSiz

  • Katılımcı Üye
  • *
  • İleti: 76
Ynt: sex hayatım biti
« Yanıtla #6 : Aralık 15, 2017, 11:17:24 ÖÖ »
Elbet kendi denginde birini bulursun arkadaşım. O olmazsa bile farklı işlere odaklan. Mesela sevdiğin işlerle meşgul olmayı deneyebilirsin. Bak o zaman beynini olumsuz psikolojik sebeplerden iyi korursun. Pozitif enerjini kendine yansıt başarabilirsin.

TransBeril

  • Global Moderator
  • Katılımcı Üye
  • *****
  • İleti: 873
  • Arınmıs Aklanmıs
Ynt: sex hayatım biti
« Yanıtla #7 : Aralık 15, 2017, 01:43:54 ÖS »
Benim kendi sahsi dusuncem, bencede sex hayatımız bitmeli ama cok esli hayat bitmeli. Unutmayalim ki kondomun korumadigi cybh hastaliklarida var. Ilk iliskisinde enfekte olan bilac arkadasta var ama cogumuz cok eslilik yuzunden bu durumdayiz. O yuzden sevdiginiz zaman sevisin artık diyorum ben, tabii bu benim dusuncem.

Korunarak enfekte olmakta mumkun ama kondom yirtilmasi olmadigi surece sadece alıcı icin mumkun sanirim, cunku kondom kullandigi halde hamile kalan vakalari da cok duyuyoz. Sperm hareketli bisey sonucta ve bosalma anında tazzikli sekilde ciktigindan kondomdan ufak sizintilar yapip gecebilir, tabii latex kondom olmasi bu olasiligi cok dusurur. Ama gunumuzde latex icermeyen incecik prezervatifler cok tercih ediliyo, bunlari kullanmamak lazim.
Su gibi berrak yeni bi hayat.

bedevi

  • Global Moderator
  • Katılımcı Üye
  • *****
  • İleti: 1072
Ynt: sex hayatım biti
« Yanıtla #8 : Aralık 15, 2017, 02:25:50 ÖS »
sory tanıyı alalı 3 yıl oldu diyorsun...3 yıl uzun bi süre...bu süre zarfında bazı şeyleri aşman gerekirdi diye düşünüyorum...
anladığım kadarı tedavini oluyorsun...o zaman zaten sıkıntı yapacak bi konu yok...eğer kondom falanda kullanıyorsan neden kendine sıkıntı yapıyorsunki...karşındaki insana korunduktan sonra pozitif olduğunu söylemene bile gerek yok bence..   insanlarda önyargı olduğu için pozitifim demen pek doğru olmaz ...

bende ilk 3 ay sıkıntı yaşadım cinsel manada ama sonra akışa bıraktım kendimi...

eğer hala hastalığın stresi altındayım diyorsan zihnini meşgul edecek şeyler bulmanı tavsiye ederim....mesela spora git...spor bana uymaz dersen bi kursa falan yazıl....fotoğrafçılık konusunda bişeyler yapma çalış...mesela ben haftada 2 kere sinemaya gitmeye çalışıyorum....sinemada hele filmde güzelse kendimi filme verince sıkıntı stres kalmıyo ....

TSiz

  • Katılımcı Üye
  • *
  • İleti: 76
Ynt: sex hayatım biti
« Yanıtla #9 : Aralık 15, 2017, 02:39:10 ÖS »
Misal ben ilk ilişkimde enfekte oldum. Açıkçası çok çok çok zoruma gitti ama neden korunmadın salak ilk olunca hıv geçmiyor mu?  Diye kendimi eleştirdim suçun %20 sini kendimde de buluyorum. Ki partnerime defalarca korunalım dedim ben temizim yeni test yaptım dedi.  Olan bana oldu..

bedevi

  • Global Moderator
  • Katılımcı Üye
  • *****
  • İleti: 1072
Ynt: sex hayatım biti
« Yanıtla #10 : Aralık 15, 2017, 03:48:03 ÖS »
en çokta ben böyle yolun başında tanı alan arkadaşlara üzülüyorum...

hadi ben hakettim...yaşım 46 desek ilk cinsel deneyimimi genelevde 16 yaşında yaşadım..(giriş yaşı 18 demeyin ozamanlar genelevin  yanında idi işyerim kapıdaki polislerle bekçilerle kanka durumu vardı)  şimdi bi düşünüyorum 30 yıldır bu fan fin fon işlerini yapıyormuşum..tamam son yıllarda korunma işini önemsedim ama haftanın en az 3 günü daldan dala konunca tabi bi yerde açık verdik daha doğrusu patladık...hani derler ya su testisi su yolunda kırılır ne kadar doğru ...kendi kendime diyordumki ya arkadaş kumarım yok uyuşturucum yok bi zevkim fan fin fon..onudamı yapmayak....yani ben birazda bu virüsü bağıra bağıra çağırdım kendime... yapacak bişey yok...

 ama daha genç ve cinsel hayatın başında bu hastalığa yakalanmak elbette çok can sıkıcı...

ama onuda şöyle düşünmek lazım....en azından ilaçlara ulaşma şansı var bu arkadaşların ve bizim..ya bide ilaçlara ulaşamasaydık afrikadakiler gibi... yani genede ne olursa olsun işin olumlu tarafından bakmak lazım...

eminim afrikada ve bazı asya ülkelerindeki pozitiflerin halini düşünürsek yatıp kalkıp şükretmemiz lazım derim...beterin beteri var arkadaşlar..

atasehirli

  • Ziyaretçi
Ynt: sex hayatım biti
« Yanıtla #11 : Aralık 15, 2017, 06:49:27 ÖS »
Ben 2012 aralıkta tanı aldım ve o tarihten beri hiç fanfinfon yapmadım aynı evi paylaştığım erkek arkadaş beni biliyor kendisi sağlık sektöründe çalışıyor bana:cinsel hayatını yaşa korunduktan sonra bişi olmaz diyor

TSiz

  • Katılımcı Üye
  • *
  • İleti: 76
Ynt: sex hayatım biti
« Yanıtla #12 : Aralık 15, 2017, 07:09:51 ÖS »
@bedevi ben 40 yaş sonrası enfekte olsaydım daha az umursardım kaybedeceğim çok bir şey yok bakışı olabilirdi. Ama 20 yaşında enfekte olan biri için oldukça ürkünç. Hani çok dikkat bile etsem 40 ı bulur muyum diyor insan kendi kendine. Tabiki diğer insanlarla nerdeyse eşit yaşayabiliyoruz  , tedavimizi düzgün yaptığımızda da yine de yaş psikolojiyi  etkiliyor

TSiz

  • Katılımcı Üye
  • *
  • İleti: 76
Ynt: sex hayatım biti
« Yanıtla #13 : Aralık 15, 2017, 07:12:18 ÖS »
@atasehirli kardeşim 5 yıl süreç zarfında dış görünüşünde ve sağlığında ne gibi değişimler oldu? 
Ne gibi sorunlarla karşılaştın?
Bu süreçte en ağır gelen olgu neydi? 
Teşekkürler

turuncu

  • Global Moderator
  • Katılımcı Üye
  • *****
  • İleti: 3171
Ynt: sex hayatım biti
« Yanıtla #14 : Aralık 15, 2017, 07:25:24 ÖS »
Hangi yaşta olursa olsun herkes kendi derdini bilir. Ben 30 uma yaklaştım. Daha genç arkadaşların sevgilileri var, aileleri var,okulları,çalışma hayatına atılmaları var. 30-35 evlilik düşünenler var, 40-50 evli çoluk çocuğu var, daha üstü torun,torba sahibi... Herkesin düşündüğü bişeyler,birileri mutlaka var.

 

Related Topics

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
5 Yanıt
3676 Gösterim
Son İleti Ocak 12, 2017, 11:15:02 ÖS
Gönderen: Lanalana34
0 Yanıt
1544 Gösterim
Son İleti Mayıs 07, 2017, 04:35:52 ÖS
Gönderen: Matland
2 Yanıt
1517 Gösterim
Son İleti Temmuz 18, 2017, 01:22:10 ÖÖ
Gönderen: zirzop40
14 Yanıt
1471 Gösterim
Son İleti Nisan 23, 2020, 07:10:46 ÖÖ
Gönderen: Angelowic
6 Yanıt
877 Gösterim
Son İleti Mayıs 10, 2021, 09:03:56 ÖS
Gönderen: mutluinsan