Gönderen Konu: HIV RNA HAKKINDA DÜZELTME VE İLAÇ HAKKINDA  (Okunma sayısı 3781 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Yeniden_Başlasın

  • Katılımcı Üye
  • *
  • İleti: 343
  • 11.05.2018 Hiv+ Tanısı Aldım
HIV RNA HAKKINDA DÜZELTME VE İLAÇ HAKKINDA
« : Haziran 18, 2018, 01:09:07 ÖÖ »
Merhaba arkadaşlar,

Daha önce Hiv Rna sonucum 220.000 demiştim fakat öyle değilmiş. Gördüğüm değeri ikiye bölmem gerekiyormuş. Yani 220.000/2=110.000 şeklinde hesaplanıyormuş. Kısacası Hiv Rna 110.000 imiş. CD4 sayım ise 490'dı. Doktor ilaç olarak Genvoya yazdı. İlacı eczaneden aldıktan sonra 3 gün kadar başlamadım. Kendimi izledim ilacı hangi saatte almamın daha iyi olacağına baktım ve sabah kahvaltısından hemen sonra olacak şekilde kullanmaya karar verdim. Çünkü ilacı sabahtan alınca gün boyu kafanız rahat oluyor. Prospektüsü okuduğumda yan etkiler gözümü korkuttu fakat ilaca başlayalı neredeyse 15 gün olacak hiç bir yan etkiyle karşılaşmadım. Umarım bu ilaç bende işe yarar. Çünkü direnç testim henüz sonuçlanmadı.

Hiv ve Aids

HIV RNA HAKKINDA DÜZELTME VE İLAÇ HAKKINDA
« : Haziran 18, 2018, 01:09:07 ÖÖ »

Mavera

  • Global Moderator
  • Katılımcı Üye
  • *****
  • İleti: 6314
Ynt: HIV RNA HAKKINDA DÜZELTME VE İLAÇ HAKKINDA
« Yanıtla #1 : Haziran 18, 2018, 07:18:16 ÖÖ »
Evet iu/ml değeri asıl kopya sayısının yaklaşık 2 katı oluyor.

Ha 110 bin ile 220 bin arasında çok fark yok aslında.

Mrak etme ilaç işe yarayacaktır.
UYARI: Hiç bir laboratuarla maddi manevi iş birliğim yoktur. Aksini iddia edenler kanıtlamakla yükümlüdür! Burada paylaştığım bilgiler güvenilir internet sitelerinden/güncel rehberlerden ve kendi doktorumdan edindiklerimdir. Tatmin olmayan kişiler enfeksiyon uzmanı dra danışmakta özgürdür.

Yeniden_Başlasın

  • Katılımcı Üye
  • *
  • İleti: 343
  • 11.05.2018 Hiv+ Tanısı Aldım
Ynt: HIV RNA HAKKINDA DÜZELTME VE İLAÇ HAKKINDA
« Yanıtla #2 : Haziran 18, 2018, 11:00:38 ÖÖ »
Evet iu/ml değeri asıl kopya sayısının yaklaşık 2 katı oluyor.

Ha 110 bin ile 220 bin arasında çok fark yok aslında.

Mrak etme ilaç işe yarayacaktır.
Doktor ilacı yazdı hemen kullanmaya başlıyoruz dedi. Aynı gün direnç testi için kan verdirdi. İlk etapta sadece 1 kutu verdiler. İlacın bitmesine 5 gün kalacak şekilde de randevu verdi. Randevuya gidince Rna'ya ve Cd4'e bakılması için tekrar kan vereceğim sonuca göre de ilacın işe yarayıp yaramadığı anlaşılacak değil mi? Bir de Genvoya iyi bir ilaç mı? İçinde tenovofir var çünkü.

Hiv ve Aids

Ynt: HIV RNA HAKKINDA DÜZELTME VE İLAÇ HAKKINDA
« Yanıtla #2 : Haziran 18, 2018, 11:00:38 ÖÖ »

Mavera

  • Global Moderator
  • Katılımcı Üye
  • *****
  • İleti: 6314
Ynt: HIV RNA HAKKINDA DÜZELTME VE İLAÇ HAKKINDA
« Yanıtla #3 : Haziran 18, 2018, 11:55:27 ÖÖ »
Genvoya iyi bir ilaç, içindeki zararlı olan ve stribild ve truvada da bulunan tenofovir disoproksil (tdf) değil, yan etkisi daha az olan daha güvenli olan yeni tenofovir alefenamide. (taf) Bu yüzden herkes stribild'den genvoyaya geçiyor zaten.

Aynen dediğin gibi olacak, 1 ay sonra rna değerin 10 binin altına düşer, hatta negatif bile olabilir, korkma.

Sadece tok karnına al, aksatma, doktoruna sormadan başka ilaç kullanma.
UYARI: Hiç bir laboratuarla maddi manevi iş birliğim yoktur. Aksini iddia edenler kanıtlamakla yükümlüdür! Burada paylaştığım bilgiler güvenilir internet sitelerinden/güncel rehberlerden ve kendi doktorumdan edindiklerimdir. Tatmin olmayan kişiler enfeksiyon uzmanı dra danışmakta özgürdür.

Yeniden_Başlasın

  • Katılımcı Üye
  • *
  • İleti: 343
  • 11.05.2018 Hiv+ Tanısı Aldım
Ynt: HIV RNA HAKKINDA DÜZELTME VE İLAÇ HAKKINDA
« Yanıtla #4 : Haziran 18, 2018, 12:41:18 ÖS »
Genvoya iyi bir ilaç, içindeki zararlı olan ve stribild ve truvada da bulunan tenofovir disoproksil (tdf) değil, yan etkisi daha az olan daha güvenli olan yeni tenofovir alefenamide. (taf) Bu yüzden herkes stribild'den genvoyaya geçiyor zaten.

Aynen dediğin gibi olacak, 1 ay sonra rna değerin 10 binin altına düşer, hatta negatif bile olabilir, korkma.

Sadece tok karnına al, aksatma, doktoruna sormadan başka ilaç kullanma.
İnanır mısın Mavera doktorum da harfiyen bunları söyledi. ''Önceden Stribild kullanıyorduk, Stribild'in içinde Tenofovir Disoproksil vardı. Uzun vadede kemik erimesi ve böbrek rahatsızlığı yapabiliyordu. Sonuçta uzun bir yaşam süresi bekleniyor. Biz öyle bekliyoruz bu yüzden zararsız ilaçları tercih ediyoruz. Daha sonra Genvoya çıktı. Genvoya'da ise Tenofovir Alefenamide var. Stribild'e nazaran zarar verme riski çok daha düşük. Bu yüzden bütün hastalarımı Genvoya'ya geçirdim. Ama yine de içinde Tenofovir var. Bu yüzden böbrek fonksiyonlarını ve kemik ağırlığını dönem dönem izleyeceğiz.'' dedi.
Doktora sizce ne zaman enfekte olmuş olabilirim diye sordum. ''Anlattıklarınıza bakılırsa Aralık ayı gibi Akut dönemi yaşamışsınız. Anlattığınız belirtiler tipik Hiv belirtileri çünkü. Hiv Rna ve Cd4 sonuçlarınızı da göz önüne aldığımızda muhtemelen Ekim-Kasım gibi bu virüsü kapmış olabilirsiniz. Tabi yinede bilemeyiz çok değişken bir durum bu. Değerler üzerinden konuşacak olursak erken tanı denebilir'' dedi. Erken tanının bir avantajı var mı?
Başka bir ilaç kullanımıyla ilgili de bana Liverpool Üniversitesi'nin Hiv Drug sayfasını gösterdi. Nasıl kullanacağımı anlattı. Alacağın ilaçları buradan etken maddelerini yazarak sorgulayıp öyle almalısın dedi.

Mavera

  • Global Moderator
  • Katılımcı Üye
  • *****
  • İleti: 6314
Ynt: HIV RNA HAKKINDA DÜZELTME VE İLAÇ HAKKINDA
« Yanıtla #5 : Haziran 18, 2018, 01:35:11 ÖS »
Evet, START Klinik Araştırması uzun yıllar boyunca iki grup pozitifi inceledi, bir grup hemen tedavi başladı, öbür grup sağlığı kötüleşinceye kadar tedavi almadı. Uzun yıllar sonucu ilk tedaviye hemen başlayan gruptakilerin daha sağlıklı olduğu, hastaneye yatış/ölüm gibi oranların çok anlamlı derecede daha düşük olduğu görüldü. Bu da, bilimsel olarak tedaviye erken başlamanın, beklemeye veya geç başlamaya oranla, kişi için çok daha iyi olduğunu tartışma götürmeyecek bir şekilde kanıtladı. Rehberler hemen güncellendi, vs.
UYARI: Hiç bir laboratuarla maddi manevi iş birliğim yoktur. Aksini iddia edenler kanıtlamakla yükümlüdür! Burada paylaştığım bilgiler güvenilir internet sitelerinden/güncel rehberlerden ve kendi doktorumdan edindiklerimdir. Tatmin olmayan kişiler enfeksiyon uzmanı dra danışmakta özgürdür.

Yeniden_Başlasın

  • Katılımcı Üye
  • *
  • İleti: 343
  • 11.05.2018 Hiv+ Tanısı Aldım
Ynt: HIV RNA HAKKINDA DÜZELTME VE İLAÇ HAKKINDA
« Yanıtla #6 : Haziran 18, 2018, 01:49:49 ÖS »
Evet, START Klinik Araştırması uzun yıllar boyunca iki grup pozitifi inceledi, bir grup hemen tedavi başladı, öbür grup sağlığı kötüleşinceye kadar tedavi almadı. Uzun yıllar sonucu ilk tedaviye hemen başlayan gruptakilerin daha sağlıklı olduğu, hastaneye yatış/ölüm gibi oranların çok anlamlı derecede daha düşük olduğu görüldü. Bu da, bilimsel olarak tedaviye erken başlamanın, beklemeye veya geç başlamaya oranla, kişi için çok daha iyi olduğunu tartışma götürmeyecek bir şekilde kanıtladı. Rehberler hemen güncellendi, vs.
Zaten buradaki mantık şu değil mi; Hiv Rna negatif tutulduğu sürece, Cd4'ler yüksek seyrettiği sürece kişinin hivden herhangibir ölümcül hastalığa yakalanması beklenemez. Üstüne üstlük bir de erken tanıysa bu daha da zorlaşır. Doğru anlıyorum değil mi?

Mavera

  • Global Moderator
  • Katılımcı Üye
  • *****
  • İleti: 6314
Ynt: HIV RNA HAKKINDA DÜZELTME VE İLAÇ HAKKINDA
« Yanıtla #7 : Haziran 18, 2018, 01:52:30 ÖS »
Evet aynen öyle.

Hiv durumunun çok arttırdığı bir olay verem, cd4 sayısı yüksek olsa bile hiv pozitiflerde bağışıklıkla ilgili başka mekanizmalar yüzünden vereme yakalanma riski gene de hiv negatif birine göre yüksek kalıyor. Bu yüzden verem için tedbir almak, tarama ve ppd yaptırmak, gerek varsa koruyucu ilaç kullanmak da öneriliyor.
UYARI: Hiç bir laboratuarla maddi manevi iş birliğim yoktur. Aksini iddia edenler kanıtlamakla yükümlüdür! Burada paylaştığım bilgiler güvenilir internet sitelerinden/güncel rehberlerden ve kendi doktorumdan edindiklerimdir. Tatmin olmayan kişiler enfeksiyon uzmanı dra danışmakta özgürdür.

OnlyRedLeftFromRainbow

  • Katılımcı Üye
  • *
  • İleti: 434
  • Korkuyorsan, gökyüzüne bak...
Ynt: HIV RNA HAKKINDA DÜZELTME VE İLAÇ HAKKINDA
« Yanıtla #8 : Haziran 18, 2018, 02:04:02 ÖS »
Evet aynen öyle.

Hiv durumunun çok arttırdığı bir olay verem, cd4 sayısı yüksek olsa bile hiv pozitiflerde bağışıklıkla ilgili başka mekanizmalar yüzünden vereme yakalanma riski gene de hiv negatif birine göre yüksek kalıyor. Bu yüzden verem için tedbir almak, tarama ve ppd yaptırmak, gerek varsa koruyucu ilaç kullanmak da öneriliyor.

(Bacillus Calmette-Guérin)verem aşısının yetişkinler için kullanılanı gibi birşey yok mu?
Do not live to just breath. Do anything you want while you have chance.

Yeniden_Başlasın

  • Katılımcı Üye
  • *
  • İleti: 343
  • 11.05.2018 Hiv+ Tanısı Aldım
Ynt: HIV RNA HAKKINDA DÜZELTME VE İLAÇ HAKKINDA
« Yanıtla #9 : Haziran 18, 2018, 02:11:09 ÖS »
Evet aynen öyle.

Hiv durumunun çok arttırdığı bir olay verem, cd4 sayısı yüksek olsa bile hiv pozitiflerde bağışıklıkla ilgili başka mekanizmalar yüzünden vereme yakalanma riski gene de hiv negatif birine göre yüksek kalıyor. Bu yüzden verem için tedbir almak, tarama ve ppd yaptırmak, gerek varsa koruyucu ilaç kullanmak da öneriliyor.
Akciğer röntgenim, Quantiferon testim de herhangibir sıkıntıya rastlanmadı. Doktorum ''ilk kutuyu bitirdikten sonra Verem Aşısı, Hepatit Aşısı ve Grip Aşısı yaptıracağız korumayı en üst düzeyde tutacağız'' dedi. Demek ki bu risklerden dolayı böyle demiş.

Mavera

  • Global Moderator
  • Katılımcı Üye
  • *****
  • İleti: 6314
Ynt: HIV RNA HAKKINDA DÜZELTME VE İLAÇ HAKKINDA
« Yanıtla #10 : Haziran 18, 2018, 02:51:40 ÖS »
Verem aşısı (bcg) büyükler için yok.
UYARI: Hiç bir laboratuarla maddi manevi iş birliğim yoktur. Aksini iddia edenler kanıtlamakla yükümlüdür! Burada paylaştığım bilgiler güvenilir internet sitelerinden/güncel rehberlerden ve kendi doktorumdan edindiklerimdir. Tatmin olmayan kişiler enfeksiyon uzmanı dra danışmakta özgürdür.

logitech

  • Katılımcı Üye
  • *
  • İleti: 166
Ynt: HIV RNA HAKKINDA DÜZELTME VE İLAÇ HAKKINDA
« Yanıtla #11 : Haziran 18, 2018, 02:55:42 ÖS »
Benim t spot testi ile verem pozitif çıktı. Bakteri var ama aktif hastalığa dönüşmemiş yani fırsatçı durumda uykuda. Sorduğumda koruyucu veya tedavi edici birşeye gerek yok dedi. Bu konuyu bir daha irdelesem iyi olacak. Bir de kemik ölçümü için de aynısını dedi. Daha çok 50 yaş üstü hastalarda risk genç hastalarda ölçüme gerek yok dedi.

Bu arada konu sahibi arkadaş doktorun hangi hastane?  Ne güzel ilgilenmiş öyle

Yeniden_Başlasın

  • Katılımcı Üye
  • *
  • İleti: 343
  • 11.05.2018 Hiv+ Tanısı Aldım
Ynt: HIV RNA HAKKINDA DÜZELTME VE İLAÇ HAKKINDA
« Yanıtla #12 : Haziran 18, 2018, 03:15:24 ÖS »
Verem aşısı (bcg) büyükler için yok.
Çocukken yaptırdığımı verem aşısının bir faydası olmaz mı?

Mavera

  • Global Moderator
  • Katılımcı Üye
  • *****
  • İleti: 6314
Ynt: HIV RNA HAKKINDA DÜZELTME VE İLAÇ HAKKINDA
« Yanıtla #13 : Haziran 18, 2018, 03:54:56 ÖS »
Bebeklerde özellikle miliyer (yaygın) ve tbc menenjit gibi hastalığın daha ağır formlarının gelişmesini önlüyor o aşı, büyükleri tam korumuyor. Bcg aşısı olmasına rağmen verem hastalığına yakalanan pek çok yetişkin var.
UYARI: Hiç bir laboratuarla maddi manevi iş birliğim yoktur. Aksini iddia edenler kanıtlamakla yükümlüdür! Burada paylaştığım bilgiler güvenilir internet sitelerinden/güncel rehberlerden ve kendi doktorumdan edindiklerimdir. Tatmin olmayan kişiler enfeksiyon uzmanı dra danışmakta özgürdür.

Yeniden_Başlasın

  • Katılımcı Üye
  • *
  • İleti: 343
  • 11.05.2018 Hiv+ Tanısı Aldım
Ynt: HIV RNA HAKKINDA DÜZELTME VE İLAÇ HAKKINDA
« Yanıtla #14 : Haziran 18, 2018, 04:02:15 ÖS »
Bebeklerde özellikle miliyer (yaygın) ve tbc menenjit gibi hastalığın daha ağır formlarının gelişmesini önlüyor o aşı, büyükleri tam korumuyor. Bcg aşısı olmasına rağmen verem hastalığına yakalanan pek çok yetişkin var.
Peki yetişkinler için bir verem aşısı geliştirilmesi için çalışmalar var mı şuan? Veya sonuçlanmış bir çalışma var mı?

 

Related Topics

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
9 Yanıt
7072 Gösterim
Son İleti Haziran 30, 2017, 09:13:34 ÖS
Gönderen: yastikyorgan
10 Yanıt
2107 Gösterim
Son İleti Eylül 03, 2017, 05:20:38 ÖS
Gönderen: melok
31 Yanıt
4221 Gösterim
Son İleti Temmuz 12, 2019, 12:29:35 ÖS
Gönderen: kemal019
10 Yanıt
2214 Gösterim
Son İleti Şubat 23, 2018, 11:33:28 ÖS
Gönderen: tarantula
6 Yanıt
2238 Gösterim
Son İleti Mart 16, 2019, 01:50:08 ÖS
Gönderen: tunning153