Gönderen Konu: Acil Bilgi Yardımı Lütfen  (Okunma sayısı 2142 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Proxima

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 9
Acil Bilgi Yardımı Lütfen
« : Temmuz 05, 2018, 02:14:55 ÖS »
Merhaba arkadaşlar, yani tanı almış, 6 gündür ilaç tedavisi gören Pazitif bireyim. Bu süreçte sizden çok şey öğrendim, aynı şekilde daha önce açtığım konu başlığı altında çokça destek de gördüm bunun için size minnettarım. Ancak bilgi eksikliğinden dolayı  istemsiz bir şekilde kafamda büyük soru işaretleri ve korkular belirdi. Sizden ricam sorularıma tecrübeleriniz dahilinde cevap verebilir misiniz?

1. Anti hiv sonucum doğrulamaya gönderilmişti ancak testi yaptığım doktorumun yönlendirmesiyle doğrulama sonucum gelmeden sevk edildiğim üniversite hastanesindeki doktor tarafından tedaviye başladım. (Sonucun pozitif olduğundan eminler, tedavi olduğum doktor da bir kaç kan testi ve cd4 testi yaptırmıştı) Bugün ilk test olduğum araştırma hastaneden bir doktor beni aradı ve doğrulama sonucumun geldiğini haftaya kendisiyle görüşmem için hastaneye gelmemi istedi. Kendisine tedaviye başladığımı vs. söylemedim yani sonuçtan haberdar olduğumu belirtmedim. Ardından tekrar aradı ve adres bilgilerim ile ilgili sorular sordu.

  Soruya gelecek olursam doktor neden adres bilgilerimin peşine düştü? Çünkü bana ilettiği adres, öğrencilik yıllarımda kaldığım ev adresim. Bu adresin güncelliğini, nerede kaldığımı ve şu anki açık adresimi vermemi istedi. Bundaki amaç nedir? sizce adres vermeli miyim? Veya böyle bir zorunluluğum var mı?



2. Diğer bir sorum ise burada yaptığım okumalar sonucunda öğrendiğim "Medula" kapatma hakkında. Soruma gelecek olursam, medulayı kapattıktan sonra başka bir sağlık sorunu için hastaneye gittiğimde örneğin: kulak burun veya diş gibi tedavi olabilecek miyim daha doğrusu ilaç yazılabilecek mi ve ben bunu sorunsuz alabilecek miyim? Ayrıca medulayı kapatmadım diyelim diş tedavisi veya herhangi bir bölüme gittiğimde Hiv+ olduğumu öğrenebilirler mi? ve ben durumumu doktora veya eczacıya söylemek zorunda mıyım?


3. Sorum hastalığımın tanımlanıp tanımlanmadığını merak edip e-nabızdan kontrol ettim. Ve büyük bir şok yaşadım, tedavi olduğum doktor tarafından hiv + ve hepatit b tanısı konulmuş. Ancak benim yaptığım testlerde hepatit b negatif. Ben bu durumu doktoruma bildirdim ve tahlil sonuçlarımı doktora e-posta yoluyla gönderdim, kısa sürede geri dönüş yaptı. "korkulacak bir şeyin olmadığını hepatit b hastalarının çok olduğundan hastalık kodu yanlışlıkla girilmiş" dedi. Tekrar kontrol ettiğimde  hastalık yazısı hâlâ kabak gibi duruyordu. Bu hatanın düzeltilmesi gerekmiyor mu? Ve ben başka bir bölüme gittiğimde bu hastalık da tıpkı hiv+ gibi çıkmayacak mı?

İlgilenip sorularıma cevaplar verme zahmetinde bulunacak herkese şimdiden çoook teşekkür ederim.

Hiv ve Aids

Acil Bilgi Yardımı Lütfen
« : Temmuz 05, 2018, 02:14:55 ÖS »

Mavera

  • Global Moderator
  • Katılımcı Üye
  • *****
  • İleti: 6303
Ynt: Acil Bilgi Yardımı Lütfen
« Yanıtla #1 : Temmuz 05, 2018, 04:02:23 ÖS »
1-Bulaşıcı ve tedavisi olan, ayrıca bildirimi (hasta bilgileri gizli tutularak!) zorunlu bir hastalık olduğu için bu şekilde bilgi almaya çalışabilir doktor, çünkü doktorun pozitif olduğunu kesinleştirdiği bir hastayı hiç takip etmeden bildirim yapmadan bırakması suçtur.

2-Medulla kapatırsan tedavi olma, ilaç yazdırma kısmında sorun yaşamazsın. Bazı eczaneler ilaç verirken sorun çıkarabiliyor ama işleyişi bilmediklerinden anlamıyorlar durumu. İşe hakim tecrübeli eczacıya durumu açıklarsanız sorun olmuyor.

Medulla kapalı olmaz ise, medulla sistemine bağlı olarak çalışan her doktor-eczacı (hemen hemen sağlık bakanlığına bağlı her doktor ve sağlık kurumu) bilgisayar sisteminden bir kaç tıkla ilaç raporlarına ve eski ilaçlarına ulaşabilir. Ha, bakmazlarsa çıkmaz, özellikle bakmaları lazım 'hmm bakalım en son kullandığı ilaçları nelermiş?' diyerekten. Medulla kapatılınca hiç bir kayıt çıkmıyor.

3-Evet yanlış tanı girilmişse düzeltilmesi gerekiyor hastane ile ve doktorunla görüşmelisin. İlaç raporuna yazmışlarsa onu düzeltemiyorlarsa onu iptal edip yeni rapor yazmaları gerekebilir-sekreterleri biraz uğraştıracak bir işlem.
UYARI: Hiç bir laboratuarla maddi manevi iş birliğim yoktur. Aksini iddia edenler kanıtlamakla yükümlüdür! Burada paylaştığım bilgiler güvenilir internet sitelerinden/güncel rehberlerden ve kendi doktorumdan edindiklerimdir. Tatmin olmayan kişiler enfeksiyon uzmanı dra danışmakta özgürdür.

vasoxen

  • Katılımcı Üye
  • *
  • İleti: 109
Ynt: Acil Bilgi Yardımı Lütfen
« Yanıtla #2 : Temmuz 05, 2018, 05:23:41 ÖS »
3. soruya cevap vereyim;

E-nabız'daki teşhisler sizin hasta olduğunuzu gösterenlerden ibaret değil. Yapılan testler de orada hastalık gibi görünür. Örneğin hepatit B testi yaptırmak istiyorum diye enfeksiyon hastalıklarına gittiğinizde e-nabız'daki teşhis hepatit b olarak görünür. Yani orada yazması sizin hepatit B olduğunuzu göstermez.

Hiv ve Aids

Ynt: Acil Bilgi Yardımı Lütfen
« Yanıtla #2 : Temmuz 05, 2018, 05:23:41 ÖS »

umutnerde

  • Katılımcı Üye
  • *
  • İleti: 267
İlk kez ilaç kullanacak Triumeq
« Yanıtla #3 : Temmuz 05, 2018, 08:55:55 ÖS »
ARKADAŞLAR Bugün ilacımı aldım Triumeq  nasıl ir ilaç Kullanan var mı? Önerileriniz?  Teşekkürler

iss

  • Global Moderator
  • Katılımcı Üye
  • *****
  • İleti: 1545
Ynt: İlk kez ilaç kullanacak Triumeq
« Yanıtla #4 : Temmuz 05, 2018, 09:11:17 ÖS »
ARKADAŞLAR Bugün ilacımı aldım Triumeq  nasıl ir ilaç Kullanan var mı? Önerileriniz?  Teşekkürler

Sağ üst köşedeki arama butonuna triumeq yaz her türlü bilgiyr ulaşabilirsin. Bende kullanıyorum bir sıkıntısı yok. İlk başlarda mide bulantısı ve kabızlık yapabilir. Uygun beslen ilk zamanlar. Cok agır yağlı beslenmemeye çalış.
Sakladığın sır senin esirindir.
Açığa vurursan sen onun esiri olursun.

umutnerde

  • Katılımcı Üye
  • *
  • İleti: 267
Ynt: Acil Bilgi Yardımı Lütfen
« Yanıtla #5 : Temmuz 06, 2018, 01:10:11 ÖÖ »
Merhaba internet de okuduğum kadarıyla metformin ve tansiyon ilacı içenler kullanmamalıymış doktorum etkileşim yok alabilirsin demişti. Bu gece başlamadım ne yapmalıyım sizce lütfen yardıma ihtiyacım var

Mavera

  • Global Moderator
  • Katılımcı Üye
  • *****
  • İleti: 6303
Ynt: Acil Bilgi Yardımı Lütfen
« Yanıtla #6 : Temmuz 06, 2018, 07:35:09 ÖÖ »
Hivdruginteractions sitesi triumeq in içindeki dolutegravir ile metformin etkileşebilir diyor. Bu kesinlikle yasak tehlikeli etkileşim değil ancak metformin dozu yükselebiliyor bu yüzden metformin doz ayarlaması yapılmalı, daha düşük doz metformin alınmalı, kan şekeri takibi yakından yapılmalı ve diğer yan etkiler için de dikkatli olunmalı diyor. Her zaman aldığın metofrmin dozu, triumeq ile beraber daha fazla etki yapabilir ve kan şekerin çok düşebilir.

Doktoruna danışmalısın
UYARI: Hiç bir laboratuarla maddi manevi iş birliğim yoktur. Aksini iddia edenler kanıtlamakla yükümlüdür! Burada paylaştığım bilgiler güvenilir internet sitelerinden/güncel rehberlerden ve kendi doktorumdan edindiklerimdir. Tatmin olmayan kişiler enfeksiyon uzmanı dra danışmakta özgürdür.

 

Related Topics

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
20 Yanıt
13284 Gösterim
Son İleti Temmuz 07, 2016, 03:53:43 ÖS
Gönderen: cercei
8 Yanıt
2267 Gösterim
Son İleti Aralık 07, 2016, 04:28:26 ÖS
Gönderen: dejavu
46 Yanıt
9085 Gösterim
Son İleti Kasım 25, 2019, 07:54:55 ÖS
Gönderen: hk
23 Yanıt
3030 Gösterim
Son İleti Ağustos 04, 2018, 03:40:39 ÖS
Gönderen: Sea34
0 Yanıt
307 Gösterim
Son İleti Eylül 17, 2020, 12:41:18 ÖS
Gönderen: oreoo