Mavi-Banner

Gönderen Konu: Yeni biriyle tanışma  (Okunma sayısı 427 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Smh137

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 19
Yeni biriyle tanışma
« : Ekim 12, 2019, 11:57:17 ÖS »
Evet arkadaşlar beni bilen bilir. Temmuz ayında tanı aldım. Evlilik testi aşamasında ve nişanlım önce yanındayım dedi sonra ayrıldı. Eşya gelinlik damatlık herşey hazırdı. Kendisi hemşire idi hastalığı benden daha iyi bilir. Araştırdı bununla yaşayamam dedi.
Şimdi merak ettiğim ben onu unuturum da bu olay yeni biriyle tanışmamı engelliyor. Ya tanıştığım diğer kızlarda aynı tepkiyi verirse. İnsan evlilik çoluk çocuğa karışmak istiyor. Ama hıv+ beni hep engelliyor geri planda tutuyor. Kimseye bunu açıklayıp benşmle olurmusun diyemem. Diğer arkadaşlar siz nasıl evlendiniz eşiniz ne tepki verdi. Bşr yol gösterin. Bütün kızlardam geri duruyorum artık

Hiv ve Aids

Yeni biriyle tanışma
« : Ekim 12, 2019, 11:57:17 ÖS »

anaşit

  • Katılımcı Üye
  • *
  • İleti: 100
Ynt: Yeni biriyle tanışma
« Yanıtla #1 : Ekim 13, 2019, 01:02:24 ÖS »
herkes evlenmek zorunda değil bekarlık sultanlıktır. ;)

Aydınlıktakiyolcu

  • Katılımcı Üye
  • *
  • İleti: 145
Ynt: Yeni biriyle tanışma
« Yanıtla #2 : Ekim 13, 2019, 02:27:04 ÖS »
Hiv + olup 4 kız arkadaşı  yaptım. Konu ile tüm bilgileri paylaştim hiv kösedemi ne hatirlamiuorum bi bak oraya

Hiv ve Aids

Ynt: Yeni biriyle tanışma
« Yanıtla #2 : Ekim 13, 2019, 02:27:04 ÖS »

pzHIV

  • Katılımcı Üye
  • *
  • İleti: 211
Ynt: Yeni biriyle tanışma
« Yanıtla #3 : Ekim 13, 2019, 02:40:16 ÖS »
@Smh137 aslında buradaki kimse bu sorularına net bir cevap veremez çünkü cevabı senin hayatında kaderinde diye düşünüyorum. Biraz olacağı varsa oluyor kafasındayım. Tabiki birinden hoşlandığımızda sevdiğimizde ilişkilerimiz ciddileştiğinde bu konu bizim için önemli bir hale geliyor ilerlemek istiyorsak. Ama işte ordada karşındaki insanı tanıman önemli oluyor sevgisine inanman. Nişanlınla bu durumu yaşamış olman her zaman bu durumu yaşayacagın anlamına gelmiyor. Sadece şimdilik diyebileceğim insanlarla tanışmaktan geri durma konuş tanı, ciddi bir durum düşünürsen karşındakine inanıyorsan paylaş durumunu. Zaten evlilik durumunda dahi çocuk sahibi olmanın önünde hiç bir engel yol :)

Luna

  • Üye
  • *
  • İleti: 33
  • Ölmediysem vardır bir sebebim.
Ynt: Yeni biriyle tanışma
« Yanıtla #4 : Ekim 13, 2019, 03:20:18 ÖS »
Ben zaten genelde uzaktım, şimdi daha da uzağım. Ama seni gerçekten isteyen, gerçekten seven birileri elbette çıkacak karşına. Demek eski nişanlın senin ömrünü geçireceğin bir insan değilmiş ki çıkmış hayatından. Oluruna bırak bence, tanışmaktan, paylaşım yapmaktan korkma. Tanıdıkça anlarsın tepkilerini. Bir keresinde benimle birlikte olmak isteyen bir adam çıkmıştı karşıma, ben de kendisinden çok etkileniyor, hoşlanıyordum. İstediği öyle ciddi bir ilişki değildi, takılalım rahat olalım kafasındaydı. Ben de dedim ya kısa süreli, ciddi olmayan ilişkilerden uzak dururdum, ona da bahane olarak durumumdan bahsettim tabi iyice güvendikten sonra. Prezervatif çıkarıp çantasından 'e bu var' diyip sallayıp gülmüştü. Şok olmuştum. Yani şok olduğum konu buna rağmen benimle birlikte olmaya endişeli olmamasıydı. Kısa da olsa takıldık. Sokaklarda elimi tuttu, öptü, beraber çok şey yaptık baya sevgiliydik aslında ama ikimiz de ciddi bir sonucu olmayacağının farkındaydık. Şehirden ayrılırken bana ' olur da bir gün çocuğum olsun istersem sana gelip söylerim ve seninle evlenirim' diyip vedalaşmıştık. Bilgisi yoktu çok bu konuda ama benim anlatmamla, araştırmaları onunla paylaşmamla bilinçlenmişti. Herkes böyle olmaz tabi. Ama karşına çıkacaktır olması gereken bir zamanda.

Zavira

  • Katılımcı Üye
  • *
  • İleti: 57
Ynt: Yeni biriyle tanışma
« Yanıtla #5 : Ekim 13, 2019, 04:14:34 ÖS »
Dostum merhaba. Seni bu konuda çok iyi anlıyorum. Yanlışlık korkusu aile baskısı baba olma isteği derken bu konu her pozitifin aklını kurcalıyor. Ben tanı aldığımda evliliğe doğru giden bir ilişkim vardı. Kız arkadaşıma anlattım yanımda olduğunu söyledi ama bir ay dayanabildi her akşam bu konu yüzünden tartışıyorduk zaten ilk süreç zordu bi de bununla uğraştım ve ayrıldım. Kimseyi Almam hayatıma diye düşünürken o dönem arkadaşım olan ve durumumu paylaştığım tek arkadaşım bana aşık olduğunu ve bu durumun sorun olmayacağını söyledi. Ben de o psikolojiyle yani o bahsettiğimiz yanlız kalma baba olma vs durumlarından da etkilenerek sevmesem de olur mesele güven diyerek kabul ettim. Nişanlandık ama olmadı yapamadık ayrıldım. Yine hayata küsmüş kimseyi istemiyorum derken bi kız çıktı karşıma. Hoşlandım çıkmaya başladık. Ama durumumdan bahsetmedim mutluydum mutlu kalmaya devam ettim. Anı yaşadık hep. Tabi dikkat ettim pozitif olarak. Aşkımızdan emin olduktan sonra yani yaklaşık 10 ay sonra açıldım. Kolay bişey değil tabi. Hem bizim için hem karşı taraf için tam bi travma çünkü. Neyse yaklaşık bir hafta gibi bi süre araştırdık konuştuk sorularına cevap verdim. Maveranın tavsiyelerini dikkate aldım ama. Hiç ağlamadım sıkılmadım kendimi ezmedim suçlamadım. Dik ve güçlü durdum. Ve devam ettik. Kendimizden emin olduktan sonra nişanlandık. Ve nikah günü aldık. Düğün işleriyle uğraşıyorum şuanda. Süreç zor pembe gözlük takmaya gerek yok. Herşeyde bi sorun çıkabiliyor. Ama gündemimiz hiç bi zaman hiv olmuyor. Kavga ediyoruz küsüyoruz bazen ama hivin h si bile geçmiyor. Yani sen istesen de istemesen de nasibinde ne varsa gelip seni buluyor. Sadece yaşamaya devam etmeni tavsiye ederim. Normal biri gibi demeyecem çünkü zaten normaliz. Tanıdan önceki gibi tanış yaşa mutlu ol gez toz. İnşallah güzel şeyler bulur hepimizi

Zavira

  • Katılımcı Üye
  • *
  • İleti: 57
Ynt: Yeni biriyle tanışma
« Yanıtla #6 : Ekim 13, 2019, 04:16:23 ÖS »
Bi de tüm bunlar 2 yılda oldu 😂

Arutha

  • Global Moderator
  • Katılımcı Üye
  • *****
  • İleti: 845
Ynt: Yeni biriyle tanışma
« Yanıtla #7 : Ekim 13, 2019, 05:28:57 ÖS »
Hiv + olup 4 kız arkadaşı  yaptım. Konu ile tüm bilgileri paylaştim hiv kösedemi ne hatirlamiuorum bi bak oraya
Senin askerlik ne oldu?
Üstlerine itiraf edebildin mı?
Askere gidip gitar çalma hayalin vardi.
« Son Düzenleme: Ekim 13, 2019, 05:30:48 ÖS Gönderen: Arutha »
In brightest day, in blackest night,
No evil shall escape my sight!
Let those who worship evil's might,
Beware my power, Green Lantern's light!

samurai

  • Katılımcı Üye
  • *
  • İleti: 572
  • hasbinallah ve ni'mel vekil...
Ynt: Yeni biriyle tanışma
« Yanıtla #8 : Ekim 13, 2019, 07:47:01 ÖS »
Evet arkadaşlar beni bilen bilir. Temmuz ayında tanı aldım. Evlilik testi aşamasında ve nişanlım önce yanındayım dedi sonra ayrıldı. Eşya gelinlik damatlık herşey hazırdı. Kendisi hemşire idi hastalığı benden daha iyi bilir. Araştırdı bununla yaşayamam dedi.
Şimdi merak ettiğim ben onu unuturum da bu olay yeni biriyle tanışmamı engelliyor. Ya tanıştığım diğer kızlarda aynı tepkiyi verirse. İnsan evlilik çoluk çocuğa karışmak istiyor. Ama hıv+ beni hep engelliyor geri planda tutuyor. Kimseye bunu açıklayıp benşmle olurmusun diyemem. Diğer arkadaşlar siz nasıl evlendiniz eşiniz ne tepki verdi. Bşr yol gösterin. Bütün kızlardam geri duruyorum artık

Kimseden geri durma kardeşim, bizim kendimizi üzeceğimiz bir durum yok.! Bu durumlar herkesin başına gelebilir, hayatını mümkün mertebe aktif yaşa, ilaç rejimine uy, yeni insanlarla yeni kızlarla tanış kimseye ilk aşamada böyle bir durumun olduğunu söylemek zorunda değilsin. Her insanın bakış açısı farklıdır, zamanı gelince söyleyenin bir yüzü kara bunu kabullenmeyenin iki yüzü kara.!!! Seni canını dişine katarak sevecek birine illaki rastlarsın pes etme, ben evliydim eşimle eskisinden daha sıkıyız, bazı arkadaşlarımızı eşi terketti ayrıldılar, demem o herkes aynı değil bu hayatta, enerjini hiçbir zaman kaybetme... Sağlıcakla...

turuncu

  • Global Moderator
  • Katılımcı Üye
  • *****
  • İleti: 2999
Ynt: Yeni biriyle tanışma
« Yanıtla #9 : Ekim 15, 2019, 01:12:54 ÖÖ »
Evlenmek için duygusal bir ilişki yaşama öğretisi var bizde. Mecbur değiliz ki. Ha deli gibi aşık olduktan sonra pozitifiz diye de terkedileceksek yemişim o aşkı... Ömür geçirilecek kişiyi bulmak kimse için kolay değil aslında. Biz biraz daha şanslıyız aslında bizi alacak olan boyumuz,posumuz,paramız için almayacak. 😉

Mavera

  • Global Moderator
  • Katılımcı Üye
  • *****
  • İleti: 5873
Ynt: Yeni biriyle tanışma
« Yanıtla #10 : Ekim 15, 2019, 08:27:41 ÖÖ »
Öncelikle şunu bilmelisin arkadaşım, günümüzde tedavi sayesinde hiv pozitifler hive bağlı sağlık sorunu yaşamadan normal yaşayabiliyorlar. Tedavinin bulaşı da engellediği görülmüş, kanıtlanmış.

Tedavi ile en az 6 ay boyunca rna negatif giden kişilerden cinsel ilişki ile partnerlerine eşlerine bulaş olmadığı kanıtlanmış. Binlerce kişi üzerinde denenmiş bu.

Yani tedavine uyduğun sürece, hiv hiç bir şey için herhangi bir sorun veya engel değil. Düzenli ilaç kullanması gereken şeker, kalp, tansiyon hastasından bir farkımız yok. O hastalıklar daha sıkıntılı aslında çünkü onlarda her an her şey olabilir, şeker/tansiyon oynayabilir vs.

Tabi olayın psikolojik boyutu ve karşı tarafın hiv konusundaki bilgisi çok önemli. Ön yargılar ve yanlış bilgilere sahip insanlar kötü tepki verip, gereksiz ayrımcılıklar yapıyor hala malesef ki. Bu konuda doğru kişiye rast gelmek çok önemli. Ama olanaksız değil. Hiv pozitifleri seven sevgililer, eşler var.
UYARI: Hiç bir laboratuarla maddi manevi iş birliğim yoktur. Aksini iddia edenler kanıtlamakla yükümlüdür! Burada paylaştığım bilgiler güvenilir internet sitelerinden/güncel rehberlerden ve kendi doktorumdan edindiklerimdir. Tatmin olmayan kişiler enfeksiyon uzmanı dra danışmakta özgürdür.

 

Related Topics

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
Yeni Tanı

Başlatan ankist « 1 2 3 » HIV + KÖŞE

41 Yanıt
6079 Gösterim
Son İleti Mayıs 15, 2017, 07:23:46 ÖÖ
Gönderen: Mavera
1 Yanıt
700 Gösterim
Son İleti Mart 13, 2017, 05:07:28 ÖS
Gönderen: Mavera
8 Yanıt
2266 Gösterim
Son İleti Mart 29, 2017, 10:31:26 ÖÖ
Gönderen: Psychic
1 Yanıt
799 Gösterim
Son İleti Nisan 18, 2017, 06:38:17 ÖÖ
Gönderen: pozitif
Yeni tanı

Başlatan zor1254 « 1 2 3 4 » HIV + KÖŞE

56 Yanıt
5329 Gösterim
Son İleti Kasım 14, 2017, 05:58:13 ÖS
Gönderen: kamikaze