Mavi-Banner

Gönderen Konu: TRIUMEQ ile Abdominal aort ilişkisi var mıdır ?  (Okunma sayısı 602 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

MyCure

  • Katılımcı Üye
  • *
  • İleti: 89
TRIUMEQ ile Abdominal aort ilişkisi var mıdır ?
« : Haziran 14, 2019, 12:28:03 ÖS »
Arkadaşlar merhaba,
Yaklaşık 2 yıldır TRIUMEQ kullanıyorum. CD4 950 RNA negatif.

Son zamanlarda karın bölgemde kalbimle aynı anda atma görüyorum. Yani kalp atışımla birlikte karnımda da atış oluyor ve bunu rahatlıkla görebiliyorum.
Google dan baktığımda karın bölgesinden geçen atardamarın balonlaşması yani tıp dilinde Abdominal aort ile ilişkisi olabilirmiş.

Bildiğiniz gibi kalp problemi olanlarda TRIUMEQ önerilmiyor, benim ailemde yakın akrabalarımda kalp problemi yok.

Sormak istediğim; Kalp problemi olmasa da TRIUMEQ uzun kullanımda kalp damar hastalıkları başlatır mı ?

Yada, Abdominal aort' a sebebiyet verir mi ?

Bu konuda bilgisi olanlardan yorum rica ediyorum. Bu arada, bugün saat 15:00 kardiyoloji için randevü aldım ama forumun yorumlarıda benim için çok önemli.

İyi forumlar,

Hiv ve Aids

TRIUMEQ ile Abdominal aort ilişkisi var mıdır ?
« : Haziran 14, 2019, 12:28:03 ÖS »

Mavera

  • Global Moderator
  • Katılımcı Üye
  • *****
  • İleti: 6028
Ynt: TRIUMEQ ile Abdominal aort ilişkisi var mıdır ?
« Yanıtla #1 : Haziran 14, 2019, 01:13:53 ÖS »
Abdominal aorta herkeste olan bir şey, kalpten çıkan en büyük atar damarımız olan aortun karından geçen parçasının adı, o dediğin hastalık abdominal aort anevrizması (genişleme-balonlaşma) bu balonlaşmanın patlaması ruptürü (patlaması) veya aortun kendiliğinden diseksiyonu (arterin aniden boylu boyunca açıılıp parçalanması ki genelde birden oluyor) Bu patlama veya açılma şiddetli bir ağrı ve ani ölümle sonuçlanıyor hemen müdahele edilse bile ölüm oranı %90 larda. Bu tarz hastalıkların sebepleri belli, özellikle diseksiyonda bazı yumuşak doku-bağ doku kalıtsal hastalıkları rol oynuyor, hiv bunlardan biri değil direkt olarak.

Özellikle zayıf kişilerde karına bakınca kalp atımı görülmesi hissedilmesi normal bir şey, illa aort anevrizması demek değil.

Tabi kardiyoloji muayene olrusan daha iyi olur için rahat eder. Karın ultrasonu ile tespit edilebiliyor aort anevrizmalar. Triumeq in aort anevrizması veya diseksiyonuyla ilgili bir ilişkisi olduğunu okumadım ben, başka kalp hastalıkları yapıyor genelde.
« Son Düzenleme: Haziran 14, 2019, 01:17:47 ÖS Gönderen: Mavera »
UYARI: Hiç bir laboratuarla maddi manevi iş birliğim yoktur. Aksini iddia edenler kanıtlamakla yükümlüdür! Burada paylaştığım bilgiler güvenilir internet sitelerinden/güncel rehberlerden ve kendi doktorumdan edindiklerimdir. Tatmin olmayan kişiler enfeksiyon uzmanı dra danışmakta özgürdür.

MyCure

  • Katılımcı Üye
  • *
  • İleti: 89
Ynt: TRIUMEQ ile Abdominal aort ilişkisi var mıdır ?
« Yanıtla #2 : Haziran 14, 2019, 01:49:48 ÖS »
Abdominal aorta herkeste olan bir şey, kalpten çıkan en büyük atar damarımız olan aortun karından geçen parçasının adı, o dediğin hastalık abdominal aort anevrizması (genişleme-balonlaşma) bu balonlaşmanın patlaması ruptürü (patlaması) veya aortun kendiliğinden diseksiyonu (arterin aniden boylu boyunca açıılıp parçalanması ki genelde birden oluyor) Bu patlama veya açılma şiddetli bir ağrı ve ani ölümle sonuçlanıyor hemen müdahele edilse bile ölüm oranı %90 larda. Bu tarz hastalıkların sebepleri belli, özellikle diseksiyonda bazı yumuşak doku-bağ doku kalıtsal hastalıkları rol oynuyor, hiv bunlardan biri değil direkt olarak.

Özellikle zayıf kişilerde karına bakınca kalp atımı görülmesi hissedilmesi normal bir şey, illa aort anevrizması demek değil.

Tabi kardiyoloji muayene olrusan daha iyi olur için rahat eder. Karın ultrasonu ile tespit edilebiliyor aort anevrizmalar. Triumeq in aort anevrizması veya diseksiyonuyla ilgili bir ilişkisi olduğunu okumadım ben, başka kalp hastalıkları yapıyor genelde.

@Mavera teşekkür ederim ilgin için. "başka kalp hastalıkları yapıyor genelde" bu cümleyi açarsak, yani her hangi kalp sorunu olmayanlarda da kalp sorunları yapar mı ?

Hiv ve Aids

Ynt: TRIUMEQ ile Abdominal aort ilişkisi var mıdır ?
« Yanıtla #2 : Haziran 14, 2019, 01:49:48 ÖS »

Mavera

  • Global Moderator
  • Katılımcı Üye
  • *****
  • İleti: 6028
Ynt: TRIUMEQ ile Abdominal aort ilişkisi var mıdır ?
« Yanıtla #3 : Haziran 14, 2019, 03:02:06 ÖS »
Risk varsa arttırabiliyor deniyor, kesin veri yok. Kalp hastalığı riski yüksek olanlara önerilmiyor bu risklerin puanlanmasında şunlara bakılıyor:

-Yaş en önemlisi 50 yaş üstü risk
-Erkek olmak risk, menapoz sonrası kadınlar da erkeğe eşit oluyor
-Ailede genç yaşta kalp rahatsızlığı olması (50 yaş altı) artı risk
-Obezite
-Tansiyon
-Şeker
-Hareketsiz yaşam
-Sigara
-Stresli yaşam
-Kolesterol yüksekliği

Bunlar hep ek risk faktörü olarak görülüyor, duruma göre risk puanı veriliyor. Burda dediğim kalp hastalığı damar tıkanması-kalp krizi gibi kronik iskemik kalp hastalıkları. Belli bir puanın üstündekilere koruyucu önlemler (hayat tarzı değişiklikleri, egzersiz, rejim, kilo verme, veya ilaç) önerilebiliyor.
« Son Düzenleme: Haziran 14, 2019, 03:04:52 ÖS Gönderen: Mavera »
UYARI: Hiç bir laboratuarla maddi manevi iş birliğim yoktur. Aksini iddia edenler kanıtlamakla yükümlüdür! Burada paylaştığım bilgiler güvenilir internet sitelerinden/güncel rehberlerden ve kendi doktorumdan edindiklerimdir. Tatmin olmayan kişiler enfeksiyon uzmanı dra danışmakta özgürdür.

pzHIV

  • Katılımcı Üye
  • *
  • İleti: 332
Ynt: TRIUMEQ ile Abdominal aort ilişkisi var mıdır ?
« Yanıtla #4 : Mayıs 03, 2020, 07:30:02 ÖS »
Selam arkadaslar yenı konu acmak istemedim. 1 yıldır trıumeq kullanıyorum bu surecte cd4 930 rna negatif gördüm.. Ancak korona yuzunden hepımızın yasadıgı karantına surecınde evlerımızde hareketsız kaldık ve benım kolesterolüm basta cok etkılendı mart ayında zaten kardiyolojiye gitmiştim orda cristor 10 mg yazmıslardı kolesterol için, aynı zamanda kontrol için EKO çekilmişti ve sonucu normaldi. Son bir haftadır tansıyon olarak normal seyır etsede nabzım hep 100 lerde, faal bir çarpıntım yok daha once de hıc olmamıstı ama bu nabız yukseklıgı baya dıkkatımı cekmeye basladı.. triumeq in tüm yan etkılerını 1 yılda gördüm sanırım kılo yaglanma kolesterol nabız yukseklıgı... bu durumu yasayan arkadasların onerısı nedir takıp edildigim hastane ile aynı sehırde degılım yoksa yıne bır kardıyolojıye giderdim kontrole ancak..

 

Related Topics

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
7 Yanıt
2412 Gösterim
Son İleti Eylül 19, 2016, 01:09:00 ÖS
Gönderen: Orbito
7 Yanıt
1814 Gösterim
Son İleti Aralık 12, 2016, 08:00:58 ÖS
Gönderen: tween
10 Yanıt
2873 Gösterim
Son İleti Ocak 01, 2017, 09:10:56 ÖÖ
Gönderen: Mavera
10 Yanıt
1154 Gösterim
Son İleti Mart 13, 2018, 11:42:20 ÖÖ
Gönderen: Rebel34