Gönderen Konu: Mantar mı? Seboreik dermatit mi? Egzama mı?  (Okunma sayısı 3852 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

mucizelereinan

  • Katılımcı Üye
  • *
  • İleti: 266
Mantar mı? Seboreik dermatit mi? Egzama mı?
« : Ekim 18, 2016, 11:32:21 ÖS »
Selam herkese,
Bacaklarımın üstlerinde yani kasıklara yakın yerde başlayıp şimdi diz kapaklarıma kadar inen bir şeyler oluştu. Bir günde olmadı, 1-2 aydır vardı ama az önce banyoda baktım sayıca çok artmış. Yuvarlak şekilli, etrafında halka olan irili ufaklı üstü deri döküntülü bir şeyler. Mantar olduğundan şüpheleniyorum. İnternette arattım cilt mantarı diye bir şey var ona benziyor. Seboreik dermatit ve egzama da benzer görüntüler veriyor.. Bu kadar tüm bacağıma yayılmış bir şey tehlikeli midir? Doktora gideceğim ama diyelim ki mantar bu dedi. Zor mudur tedavisi? Bir de internetteki bigilendirmelerde bulaşıcıdır diyor. Yani bana birinden mi bulaştı? Ya da birinden bulaşmadı ama vücuttaki normal candida bakterisi bağışıklığı düşük bulup fırsatı değerlendirerek bunlar mı oldu?

Hiv ve Aids

Mantar mı? Seboreik dermatit mi? Egzama mı?
« : Ekim 18, 2016, 11:32:21 ÖS »

Mavera

  • Global Moderator
  • Katılımcı Üye
  • *****
  • İleti: 6235
Ynt: Mantar mı? Seboreik dermatit mi? Egzama mı?
« Yanıtla #1 : Ekim 19, 2016, 07:13:57 ÖÖ »
Selam
Dediklerinin hepsi de olabilir veya hiçbiri de olmayabilir

Buradan sana kesin mantardır veya egzamadır diyemeyiz ki
Cildiye uzmanına gideceksin doğru tanıyı o koyacak
Bazı durumlarda sadece bakarak onlar da ayırt edemiyor, sürüntü alıp mikroskopta inceliyorlar mantar mı diye başka bir şey mi diye
Hepsinin tedavisi var korkma

Mantarsa bir yerden bulaşmış olabilir (havlu-bornoz-çamaşır-küvet vs), vücut deri phını değiştirecek şeylerden (antibiyotik kullanımı, değişik çamaşır, aşırı ter, hijyen eksikliği vs) de kendiliğinden gelişmiş olabilir.
En iyi cildiyeci bile bir yerden mi bulaşmış kendisi mi olmuş diyemez-tedavide de önemi yoktur
Tedavide kremler ağır durumlarda hap da kullanılır
Hap yazarsa kullandığın hiv ilacını söylemelisin! Etkileşim için önemli

Sen gene de hijyene dikkat et, terli ve duştan sonra ıslak kalma, iç çamaşırı/bornoz/havlu paylaşma!
Ayrıca panik olma. Yaşlı teyzeler mantar kremlerini hep kullanıyor, kilolu olduklarından terlediklerinde meme altı ve kasıkları hep öyle oluyor. Sık olan bir şey.
Sen cildiyeye git o ne derse yap.
« Son Düzenleme: Ekim 19, 2016, 07:23:58 ÖÖ Gönderen: Mavera »
UYARI: Hiç bir laboratuarla maddi manevi iş birliğim yoktur. Aksini iddia edenler kanıtlamakla yükümlüdür! Burada paylaştığım bilgiler güvenilir internet sitelerinden/güncel rehberlerden ve kendi doktorumdan edindiklerimdir. Tatmin olmayan kişiler enfeksiyon uzmanı dra danışmakta özgürdür.

ehlikeyhif

  • Global Moderator
  • Katılımcı Üye
  • *****
  • İleti: 686
Ynt: Mantar mı? Seboreik dermatit mi? Egzama mı?
« Yanıtla #2 : Ekim 19, 2016, 08:27:15 ÖÖ »
@mucizelereinan Merhaba:

Doktora gitmeden söyleyebilmek çok söz konusu değil.
Doktorlar bile mantar mi egzama mi derken testler yapıp karar veriyorlar.
Bir doktora görünmende fayda var.

Geçmiş olsun.

Sevgiler.
Hangimiz pozitif/negatif ne fark eder ki?

Hiv ve Aids

Ynt: Mantar mı? Seboreik dermatit mi? Egzama mı?
« Yanıtla #2 : Ekim 19, 2016, 08:27:15 ÖÖ »

mucizelereinan

  • Katılımcı Üye
  • *
  • İleti: 266
Ynt: Mantar mı? Seboreik dermatit mi? Egzama mı?
« Yanıtla #3 : Ekim 19, 2016, 06:11:39 ÖS »
Dostlarım, Romalılar ;D
Bugün doktora gittim.
Gidişim zaten olaylıydı. Tedavi gördüğüm Bakırköy Eğitim Arş. Hastanesine gideyim dedim, cildiye doktorunun en erken randevusu 10 Kasım :-X Okmeydanı SSK ve Şişli Etfal'e baktım en erken dermatolog randevusu 3 Kasım :-\ Baltalimanı Kemik Hastanesine bile baktım orası da 1 Kasım'a gün veriyor. Kalktım özel bir hastaneye gittim.

Doktora durumumu da anlattım. Soydu inceledi sırtıma bacaklarıma koltuk altıma baktı ve gül hastalığı olmuşsun dedi. O ne yaaa dedim pityriasis rosea diye bir şeymiş açtı internetten görselleri gösterdi. HIV ile alakası yok bunun dedi. Herkeste olabiliyor herpesin bir türü bu, cildin çok kuru, nemlendirici kullan dedi. Kaşıntıya karşı bir krem verdi, bir de iyi bir kaç nemlendirici yazdı. Mantar değilmiş, mantar olsa kaşıntıdan duramazsın dedi. İyi ki değil zaten geçmesi uzun sürüyor dedi. Bu gül hastalığı denen meret 8-12 haftada kendiliğinden geçebiliyormuş ama geçmeye biliyormuş da.. Candida ya da seboreik dermatit belirtisi var mı diye sorunca da CD4'üm 400'lerde iken ve 200 altı olmadan öyle bir şeyden korkmamı söyledi. Çok rahatladım.  İnternetten bakın siz de, hepimizde olabilir bilginiz olsun. Haaa bir de güneşlenmek çok iyi gelir muhtemelen yazın başladı sende ama güneşlendiğin için artmadı dedi.

Not. Doktor her hafta en az 1-2 hiv pozitifin cilt sorunlarıyla geldiğini söyledi, ne kadar çok artmış yaaa eskiden böyle gelmezdi hastalar dedi. Yalnız değiliz 8)
« Son Düzenleme: Ekim 19, 2016, 06:13:11 ÖS Gönderen: mucizelereinan »

Mavera

  • Global Moderator
  • Katılımcı Üye
  • *****
  • İleti: 6235
Ynt: Mantar mı? Seboreik dermatit mi? Egzama mı?
« Yanıtla #4 : Ekim 20, 2016, 07:07:39 ÖÖ »
Geçmiş olsun
İlk tanı aldığımda benim de kollarımda döküntü olmştu. Cildiyeci benzer isimli bir şey olduğunu stresten olduğunu söylemişti-doğal olarak çok stresliydim
Bir kaç haftada geçmişti
UYARI: Hiç bir laboratuarla maddi manevi iş birliğim yoktur. Aksini iddia edenler kanıtlamakla yükümlüdür! Burada paylaştığım bilgiler güvenilir internet sitelerinden/güncel rehberlerden ve kendi doktorumdan edindiklerimdir. Tatmin olmayan kişiler enfeksiyon uzmanı dra danışmakta özgürdür.

ibrahim2002

  • Üye
  • *
  • İleti: 37
Ynt: Mantar mı? Seboreik dermatit mi? Egzama mı?
« Yanıtla #5 : Haziran 22, 2020, 05:03:02 ÖS »
@mucizelereinan  merhaba benim ust bacaklarda da kasinti yuvarlak sakilde deri dokuntusu basladi . Senin nasil oldu duzeldi mi doktora felan gitti mi . Gittiysen anlatir msn

Pozitif_yasam

  • Katılımcı Üye
  • *
  • İleti: 93
  • herkesin bi hikayesi vardir...
Ynt: Mantar mı? Seboreik dermatit mi? Egzama mı?
« Yanıtla #6 : Haziran 23, 2020, 01:43:53 ÖÖ »
Selam herkese,
Bacaklarımın üstlerinde yani kasıklara yakın yerde başlayıp şimdi diz kapaklarıma kadar inen bir şeyler oluştu. Bir günde olmadı, 1-2 aydır vardı ama az önce banyoda baktım sayıca çok artmış. Yuvarlak şekilli, etrafında halka olan irili ufaklı üstü deri döküntülü bir şeyler. Mantar olduğundan şüpheleniyorum. İnternette arattım cilt mantarı diye bir şey var ona benziyor. Seboreik dermatit ve egzama da benzer görüntüler veriyor.. Bu kadar tüm bacağıma yayılmış bir şey tehlikeli midir? Doktora gideceğim ama diyelim ki mantar bu dedi. Zor mudur tedavisi? Bir de internetteki bigilendirmelerde bulaşıcıdır diyor. Yani bana birinden mi bulaştı? Ya da birinden bulaşmadı ama vücuttaki normal candida bakterisi bağışıklığı düşük bulup fırsatı değerlendirerek bunlar mı oldu?
merhaba iyi geceler @mucizelereinan öcelikle geçmiş olsun peki kabarcık şeklinde mi vucunda pütür pütür vucunda olusan nesneler benımde pütür pütür oluştu ve kaşıntı vardı ayrıca şaçlarımda da pul pul deri döküntüsü vardı dr a gıdınce Seboreik dermatit olduğunu söyledi bi kaç ilaç yazdı kullanıyorum şu an gayett iyiyim  nasıl belirti olduğunu söylersen daha detaylı olarak daha iyi olur
herkesin bi hikayesi vardır...kimi etine kazır hikayesini kimi de kağıda yazar hikayesini..kağıt yanınca et gömülünce o hikayede biter..yarını düşünürek yaşamak önemli olan..

 

Related Topics

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
7 Yanıt
1626 Gösterim
Son İleti Şubat 16, 2018, 04:27:15 ÖS
Gönderen: poz.poz.
15 Yanıt
3002 Gösterim
Son İleti Mayıs 10, 2019, 10:36:35 ÖÖ
Gönderen: Angelowic
8 Yanıt
1381 Gösterim
Son İleti Nisan 28, 2019, 06:43:26 ÖS
Gönderen: Angelowic
1 Yanıt
648 Gösterim
Son İleti Ekim 17, 2019, 02:40:09 ÖS
Gönderen: masmahe
6 Yanıt
1170 Gösterim
Son İleti Aralık 31, 2019, 12:22:31 ÖS
Gönderen: Pozitif_yasam