Gönderen Konu: İlk Tanı, Kamu ve Gizlilik  (Okunma sayısı 4966 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Mavera

  • Global Moderator
  • Katılımcı Üye
  • *****
  • İleti: 6190
Ynt: İlk Tanı, Kamu ve Gizlilik
« Yanıtla #15 : Şubat 02, 2017, 07:24:11 ÖÖ »
Doktorunu tebrik etmek lazım harika özetlemiş
Söyledikleri tamamen doğru

Şu anda bir hastalığın var, tedavi alacaksın, hayatına devam edeceksin
Bu kadar
Kimse yüzüne bakıp anlayamaz
Bilseler benimle aynı otobüse binmeyecek insanların arasında otobüste metroda işe gidip geliyorum her gün, sıkış tıkış, kimse bilmiyor kimse anlamıyor.
Çoğu kişi gibi ben de kamuda çalışıyorum çok şükür sıkıntı yaşamadım

Şu anda her şeyin en kötüsünü en kötü ihtimalleri düşünüyorsun
Hatta aklından çıkmıyor bile hiv değil mi
Yapman gerekenleri yapacaksın, tesavi ile güzel sonuçlar alacaksın
Şimdi aklından çıkmıyor ya, inan bana beş sene sonra telefon alarmın çalacak ilacını öyle hatırlayacaksın 'aaa ilaç saatim gelmiş di mi bak şu işe unutmuşum!' Diyeceksin
Ve hayatın normal devam edecek

Şunu unutma ki sen tanı almadan önce neysen kimsen osun hala
İki ay önce kimsen osun
Değerlerin, yeteneklerin, kendine has özelliklerin, sevdiklerin, sevenlerin var hala
Daha önce dedikodu sevmeyen, iyi niyetli, nazik biriysen şimdi gene öylesin ki!
Sakın umutsuzluğa kapılma
Gerekenleri yap
Biz de buradayız
UYARI: Hiç bir laboratuarla maddi manevi iş birliğim yoktur. Aksini iddia edenler kanıtlamakla yükümlüdür! Burada paylaştığım bilgiler güvenilir internet sitelerinden/güncel rehberlerden ve kendi doktorumdan edindiklerimdir. Tatmin olmayan kişiler enfeksiyon uzmanı dra danışmakta özgürdür.

Hiv ve Aids

Ynt: İlk Tanı, Kamu ve Gizlilik
« Yanıtla #15 : Şubat 02, 2017, 07:24:11 ÖÖ »

sonuyok

  • Ziyaretçi
Ynt: İlk Tanı, Kamu ve Gizlilik
« Yanıtla #16 : Şubat 02, 2017, 11:22:22 ÖÖ »
@candle @ehlikeyhif @raskol @Mavera

Gerçekten ne diyeceğimi bilemiyorum. Forum sayesinde ilk kez doğru düzgün uyuya**k bir gece geçirdim.

Aynı kaderi paylaşacağımız insanlardan olumlu ve ümit vaat eden sözler duymak iyi geldi.

Özellikle kamudan birilerinin olması biraz daha sakinleşmemi sağladı. Yine bu forumda medulanın istendiğinde kapatılabildiğini okumuştum. Forumdan aldığım o bilgilerle doktor arkadaşımın ilgiliye ulaşmasını sağladım. Evet halk sağlığını tehdit etmeyeceğime inanılırsa medula kapatılabiliyormuş. Bunun için tanıyı henüz almadan birkaç gün içinde bizzat gidip gerekli girişimleri sağlamayı düşünüyorum.

Kronik hastalıklara çok uzak değilim aslında. Hatta üç dört sene önce diyabet tanısı aldığımda kağıttaki dm teşhisinin ve ilaçların birkaç gün sonra farkına varmıştım. Bazı konularda oldukça umursamaz biri sayılırım.

Foruma üye olmadan konu başlıklarında birçok şeyi okudum. Yapabileceğim çok bir şey yoktu zaten. Forum katılımcılarının sevinçlerini, ilaçlarla ve diğer konularla ilgili endişelerini okuduğumda çok rahatladım diyemem ama yazılanlar içindeki ümitvar ifadeler şaşırtmıştı beni. Bire bir iletişime geçmek gerçekten çok moral verdi.

Hayatımızın keşkesi boldur, keşke olmasaydı diye başlayan milyarlarca cümle kurulabilir. Ama bir şeyi değiştirmiyor bunlar.

Verdiğiniz moral, karşılamanız ve kabullenişiniz için çok teşekkür ederim. İyi ki varsınız.



Not: Konuyu fazla dallandırıp budaklandırarak temcit pilavına dönüştürmek istemiyorum. Her ne kadar rahatladığımı söylesem de hala git gel yaşayıp duruyorum. Profilimde mail adresim görünüyor sanırım. Kamu çalışanı birkaç arkadaş iletişime geçerse sevinirim.

Mavera

  • Global Moderator
  • Katılımcı Üye
  • *****
  • İleti: 6190
Ynt: İlk Tanı, Kamu ve Gizlilik
« Yanıtla #17 : Şubat 02, 2017, 11:41:15 ÖÖ »
Kamuda çalışanların özel olarak yaptığı bir şey yok. Aslında bizim durumumuzda özelde çalışmak daha sıkıntı çünkü özel firmaların talepleri, sağlık sigortaları, periyodik muayeneleri daha detaylı oluyor ve bu konuda daha katı kuralları oluyor. Özellikle havacılıkta çalışan arkadaşlarımız var özelde, çok stresli çok sıkıntılı şeyler yaşadılar. Özelde bu yüzden + olduğu ortaya çıkıp işinden olan oldu. (başka bahanelerle)

Yasalarda hiv pozitiflerin çalışmasını engelleyen bir madde yok. Hiv pozitif olan doktorlar bile var. Tabi ki cerrahlık kısmı sıkıntılı olur çünkü başkalarının kanı ile ve kendilerini yaralayabilecek ortamda çalışmaları bir risk.

Sen zaten tedavine başladığın zaman kanındaki hiv sayısı hızla azalacak ve ölçülemeyecek dereceye gelecek. Bu olduğu zaman bulaşıcılığın çok çok çok azalmış olacak zaten. Bazı uzmanlar hatta tedavi ile rna'sı negatif kişi hiv bulaştırmaz artık diyor ama gene de cinsel ilişkilerde kondom kullanımı öneriliyor. Yani tedavi ile hem kendinin hem başkalarının sağlığını korumak için gereken her şeyi yapmış olacaksın zaten.

Ümitvari paylaşımlar yapıyoruz çünkü ümitsizliğe gerek yok. Tedaviye erişim sıkıntımız yok. Tedavi almasına rağmen kötüye giden yok. Bilim adamları tedaviye uydukça + lerin normal yaşam sürebileceğini söylüyor. + olup evlenen ve uygun tedaviyle sağlıklı bebekler dünyaya getirenler bile var sitemizde. Neden umutsuz olalım?
UYARI: Hiç bir laboratuarla maddi manevi iş birliğim yoktur. Aksini iddia edenler kanıtlamakla yükümlüdür! Burada paylaştığım bilgiler güvenilir internet sitelerinden/güncel rehberlerden ve kendi doktorumdan edindiklerimdir. Tatmin olmayan kişiler enfeksiyon uzmanı dra danışmakta özgürdür.

Hiv ve Aids

Ynt: İlk Tanı, Kamu ve Gizlilik
« Yanıtla #17 : Şubat 02, 2017, 11:41:15 ÖÖ »

Matland

  • Ziyaretçi
Ynt: İlk Tanı, Kamu ve Gizlilik
« Yanıtla #18 : Şubat 02, 2017, 12:04:39 ÖS »
Kamuda çalışanların özel olarak yaptığı bir şey yok. Aslında bizim durumumuzda özelde çalışmak daha sıkıntı çünkü özel firmaların talepleri, sağlık sigortaları, periyodik muayeneleri daha detaylı oluyor ve bu konuda daha katı kuralları oluyor. Özellikle havacılıkta çalışan arkadaşlarımız var özelde, çok stresli çok sıkıntılı şeyler yaşadılar. Özelde bu yüzden + olduğu ortaya çıkıp işinden olan oldu. (başka bahanelerle)

Yasalarda hiv pozitiflerin çalışmasını engelleyen bir madde yok. Hiv pozitif olan doktorlar bile var. Tabi ki cerrahlık kısmı sıkıntılı olur çünkü başkalarının kanı ile ve kendilerini yaralayabilecek ortamda çalışmaları bir risk.

Sen zaten tedavine başladığın zaman kanındaki hiv sayısı hızla azalacak ve ölçülemeyecek dereceye gelecek. Bu olduğu zaman bulaşıcılığın çok çok çok azalmış olacak zaten. Bazı uzmanlar hatta tedavi ile rna'sı negatif kişi hiv bulaştırmaz artık diyor ama gene de cinsel ilişkilerde kondom kullanımı öneriliyor. Yani tedavi ile hem kendinin hem başkalarının sağlığını korumak için gereken her şeyi yapmış olacaksın zaten.

Ümitvari paylaşımlar yapıyoruz çünkü ümitsizliğe gerek yok. Tedaviye erişim sıkıntımız yok. Tedavi almasına rağmen kötüye giden yok. Bilim adamları tedaviye uydukça + lerin normal yaşam sürebileceğini söylüyor. + olup evlenen ve uygun tedaviyle sağlıklı bebekler dünyaya getirenler bile var sitemizde. Neden umutsuz olalım?
Bence biz ümit vermiyoruz, olanı söylüyoruz.

sonuyok

  • Ziyaretçi
Ynt: İlk Tanı, Kamu ve Gizlilik
« Yanıtla #19 : Şubat 02, 2017, 12:27:30 ÖS »
İnternetten çok şey olabileceğini biliyorum ama internetin insanı hayata geri döndürebildiğine ilk kez tanık oluyorum. Son on günden beri ilk kez ekonomik durumumu düşündüm, yatırmadığım fatura var mı acaba filan diye düşündüm. O kadar hazırlamışım ki kendimi gitmeye. Ve burada bana yazılanların benim için anlamı tarif etmem olanaksız. Sabahın köründe trafiğe çıkmam gerekti, yolda küfrettim, kızdım trafik olaylarına, oturdum kahve içtim çay içtim.

İlk kez doktorla görüşmek için gittiğimde bacaklarım titriyordu. İçimden defalarca yalvardım, dualar ettim, bir işaret, sadece bir işaret diye yalvarırken kafamı çevirdiğimde duvarda gördüğüm yazı şuydu:
"You were given this life, because you are strong enough to live it"

Olabilir miydi? Bilinmezdi, o sırada cep telefonunda aramalar yaparken buldum forumu. Belki bir değil iki işaretti. Bilemiyorum, tek bilebildiğim forumun bana verdiği güç.

Korkularım geçti mi? Elbette hayır. Hala gizlilik için neler yapılabileceğini, alabileceğim tedbirleri düşünüp duruyorum ama biraz daha az endişeyle.

Sabah çok sevdiğim bir abimle konuştum. Güvenim tamdır ve harbi adam dedikleri tiplerden biridir. Ona anlattım derdimi ağlaya zırlaya. Offf dedi, salak mısın bu da dert mi, benim acilen şu bölüme geçmem gerek, az daha bu karıyla çalışırsam kafayı yicem, nolur bana yardım et bölümüm değişsin filan dedi.

Derdimi iplemedi bile. Hatta bölümünü değiştirmeden ölecek olursam mezarımdan çıkarıp...

Bana derdimi doğru düzgün anlatmama imkan bile vermedi. Kendi işini gücünü anlattı durdu. Bilen dördüncü kişisin dedim. Beni sayma ben bir şey bilmiyorum. Sensiz de çalışmak niyetim yok. Ölüm kimseye yakışmaz ama sana ayrı bir iğreti durur, bir daha beni böyle bir konuyla rahatsız etme, dedi.

Yaşadığım sürece artık ben de buradayım.

Matland

  • Ziyaretçi
Ynt: İlk Tanı, Kamu ve Gizlilik
« Yanıtla #20 : Şubat 02, 2017, 01:51:12 ÖS »
İnternetten çok şey olabileceğini biliyorum ama internetin insanı hayata geri döndürebildiğine ilk kez tanık oluyorum. Son on günden beri ilk kez ekonomik durumumu düşündüm, yatırmadığım fatura var mı acaba filan diye düşündüm. O kadar hazırlamışım ki kendimi gitmeye. Ve burada bana yazılanların benim için anlamı tarif etmem olanaksız. Sabahın köründe trafiğe çıkmam gerekti, yolda küfrettim, kızdım trafik olaylarına, oturdum kahve içtim çay içtim.

İlk kez doktorla görüşmek için gittiğimde bacaklarım titriyordu. İçimden defalarca yalvardım, dualar ettim, bir işaret, sadece bir işaret diye yalvarırken kafamı çevirdiğimde duvarda gördüğüm yazı şuydu:
"You were given this life, because you are strong enough to live it"

Olabilir miydi? Bilinmezdi, o sırada cep telefonunda aramalar yaparken buldum forumu. Belki bir değil iki işaretti. Bilemiyorum, tek bilebildiğim forumun bana verdiği güç.

Korkularım geçti mi? Elbette hayır. Hala gizlilik için neler yapılabileceğini, alabileceğim tedbirleri düşünüp duruyorum ama biraz daha az endişeyle.

Sabah çok sevdiğim bir abimle konuştum. Güvenim tamdır ve harbi adam dedikleri tiplerden biridir. Ona anlattım derdimi ağlaya zırlaya. Offf dedi, salak mısın bu da dert mi, benim acilen şu bölüme geçmem gerek, az daha bu karıyla çalışırsam kafayı yicem, nolur bana yardım et bölümüm değişsin filan dedi.

Derdimi iplemedi bile. Hatta bölümünü değiştirmeden ölecek olursam mezarımdan çıkarıp...

Bana derdimi doğru düzgün anlatmama imkan bile vermedi. Kendi işini gücünü anlattı durdu. Bilen dördüncü kişisin dedim. Beni sayma ben bir şey bilmiyorum. Sensiz de çalışmak niyetim yok. Ölüm kimseye yakışmaz ama sana ayrı bir iğreti durur, bir daha beni böyle bir konuyla rahatsız etme, dedi.

Yaşadığım sürece artık ben de buradayım.
Psikolojinin yerine gelmesine sevindim. Daha da iyi olacaksın. Biraz zaman ver kendine. Sadece bir uyarı söyleme kimseye gerek yok. Milletin ağzı torba değil ki büzesin. Canını sıkarlar gerek yok

turuncu

  • Global Moderator
  • Katılımcı Üye
  • *****
  • İleti: 3177
Ynt: İlk Tanı, Kamu ve Gizlilik
« Yanıtla #21 : Şubat 02, 2017, 03:17:59 ÖS »
4te de kalsın o. Bu psikolojiyle insanların tepkilerini ölçmek için kendinden bahsetmen anlamsız olur. Sana yazanlar pozitif burada. Kimse ne seni ne de kendini kandırmıyor yani. Daha da iyi olacaksın inşallah 😊

sabirhiv

  • Katılımcı Üye
  • *
  • İleti: 205
Ynt: İlk Tanı, Kamu ve Gizlilik
« Yanıtla #22 : Şubat 04, 2017, 08:40:09 ÖÖ »
Dostum arkadaşlar ilk aşamada söylenmesi gerekli olan herşeyi sana iletmişler. Sakin ol ne ölmesi ne intiharı bos düşünceler bunlar. Elinde değil bliyoruz pek çoğumız yaşadı bunları insan ister istemez düşünüyor aklına geliyor.
Ancak harbiden gereksiz.

Neyse uzatmaya yım bir kaç gün sabırlı ol düzelecek herşey. 5 yıldır memurum 3 yıldır tanı almış durumdayım. TR nin en küçük anadolu şehirlerinden birinde yaşıyorum. Kurumumda bu konu duyulsa süründürürler ama duyulmuyor neden duysunlar ki eşim ve çok bir samimi arkadaşım dışında kimse bilmiyor ki gerekte yok.

Kısacası kimseyle birşey paylaşmanı gerektiren bir durum yok. İlacı nasıl alacam eczacım aile hekimim arkadaşım var ya duysalar o bu şu... gereksiz ayrıntılar bunlar vesvese yapmaya luzum yok.

 ilaçlarımı bulunduğum ildeki enfeksiyon dok. yzdırıyorum eczacım istanbulda ordan bana kargoluyor hiçte sorun yaşamadım. Pozitif Yaşam Derneğini bir arayıp sor konuş.

Takılma detaylara günde bir hap düzenli saatlerde içeceksin. sigarayı içkiyi bırakacaksın olay bu... gerçekten kafaya takılcak bir durum yok.

Tabiki üzüleceksin bu elinde değil ancak olayın şoku ile yok aileme söyleyim yok arkadaşlarıma anlatayım dokyor tanıdıklarım ne der bişe drrlermi derseler ne olur onlarla paylaşayım hiç gerek yok...

millet neleri atlatıyor Allah aşkına bu hastalık bişey mi kimseyi bağlamaz senin hastalığın sana. Sakin ol ve bekle...
« Son Düzenleme: Şubat 04, 2017, 08:48:14 ÖÖ Gönderen: sabirhiv »

sonuyok

  • Ziyaretçi
Ynt: İlk Tanı, Kamu ve Gizlilik
« Yanıtla #23 : Şubat 04, 2017, 10:01:28 ÖÖ »
Haklısınız. Kabullenme sürecim çok sancılı geçiyor. Hala da diken üzerindeyim. Şu an direnç vs testlerimin sonuçlanmasını bekliyorum. Bir iki hafta sürecek sanırım. Bu sancılı sürecin hızla geçmesini istiyorum.

yabankecisi

  • Katılımcı Üye
  • *
  • İleti: 68
Ynt: İlk Tanı, Kamu ve Gizlilik
« Yanıtla #24 : Şubat 04, 2017, 03:14:25 ÖS »
Bence çok abartılıyor artık her okuduğumda herkesin aynı şeyleri söylemesinden gına geldi.ya günde tek hap içip hayatına devam ediyorsun bunu çok büyütmemek lazım artık biraz sakin lütfen. Ben hastalık demiyorum kusura bakmayın bu sadece virüsle birlikte yaşamak. Babam epilepsi hastası mesela hergun iki öğün ilaç içiyor ve nöbet geçirmiyor.babam bende bişey yok diyor. Yani günde bir hap içmek bizi öldürür mü hasta mı yapar bizden ne götürür. Lütfen sakin olun çok önemli birşey değil bu ilacını iç devam :)
:D hasta siempre comandate (sonsuza kadar)

Zeyd

  • Katılımcı Üye
  • *
  • İleti: 89
Ynt: İlk Tanı, Kamu ve Gizlilik
« Yanıtla #25 : Şubat 04, 2017, 05:11:28 ÖS »
Haklisin ama bizim hastalığımız farklı . Allah vermesin bi ameliyat falan olacak olsak belkide yapmiyacaklar  hastanede bize belkide öcü  gibi bakacaklar  insan bunları düşününce  korkuyor.bu yüzden hareketten saklıyoruz malesef

sabirhiv

  • Katılımcı Üye
  • *
  • İleti: 205
Ynt: İlk Tanı, Kamu ve Gizlilik
« Yanıtla #26 : Şubat 04, 2017, 05:58:06 ÖS »
Eklemek istiyorum toplum olarak bu virüse karşı fobiğiz cahiliz okumuşundan doktoruna kadar hepsi aynı. Milletle dert paylaştığını sanıp ben hiv+ im dersin sonra döner seni bulur... öcü olursun kardeşin yeğenini öptürmez sevdirmez ablan havlunu kullanmaz. Baban acıya**k bakar vb...

sonuyok

  • Ziyaretçi
Ynt: İlk Tanı, Kamu ve Gizlilik
« Yanıtla #27 : Şubat 04, 2017, 06:41:23 ÖS »
Forumların genel kaderidir bazı şeylerin tekrara düşmesi. Yine de tekrar eden ifadelere rağmen arkadaşların vermiş olduğu moralle birkaç günümü rahat geçirdim.

Bazı şeyleri abartıyor olabilirim ama o da benim psikolojik zayıflığımla ilgili. Öyle dandik bir ruh halindeyim ki bankaya borcum varken atm önünden geçerken kendimi suçlu hissedecek kadar zayıfım.

Bir iki hafta içinde kaybettiğim moral ve kilomu toparlamaya çalışıyorum. Her görenin kötü görünüyorsun demesi ürkütüyor beni. Kilom nasıl yerine gelir, cd4 yüzdem nasıl artar, nasıl eskisine döner her şey bilemiyorum.

Tedaviye başlayıp her şeyin düzene gireceği zamanı bekliyorum.


Matland

  • Ziyaretçi
Ynt: İlk Tanı, Kamu ve Gizlilik
« Yanıtla #28 : Şubat 04, 2017, 06:51:15 ÖS »
Forumların genel kaderidir bazı şeylerin tekrara düşmesi. Yine de tekrar eden ifadelere rağmen arkadaşların vermiş olduğu moralle birkaç günümü rahat geçirdim.

Bazı şeyleri abartıyor olabilirim ama o da benim psikolojik zayıflığımla ilgili. Öyle dandik bir ruh halindeyim ki bankaya borcum varken atm önünden geçerken kendimi suçlu hissedecek kadar zayıfım.

Bir iki hafta içinde kaybettiğim moral ve kilomu toparlamaya çalışıyorum. Her görenin kötü görünüyorsun demesi ürkütüyor beni. Kilom nasıl yerine gelir, cd4 yüzdem nasıl artar, nasıl eskisine döner her şey bilemiyorum.

Tedaviye başlayıp her şeyin düzene gireceği zamanı bekliyorum.
Hayat zorluklarla mücadele etmesini biletlerindir. Bence topla kendini insanların başına neler neler geliyor. Binlerce lira borç batağında olabilirdin, evladınla sınanabilirdin, ailen çok zor durumda olabilir çaresizlik içinde olabilirdin. Ne kadar da az şükrediyorsun.

Zeyd

  • Katılımcı Üye
  • *
  • İleti: 89
Ynt: İlk Tanı, Kamu ve Gizlilik
« Yanıtla #29 : Şubat 04, 2017, 06:58:50 ÖS »
Valla bende senin gibiyim kardeşim kilo kaybım yok ama bende cd4 nasıl yükselir diye düşünüyorum

 

Related Topics

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
4 Yanıt
1489 Gösterim
Son İleti Ağustos 04, 2017, 11:20:23 ÖS
Gönderen: Mysterious
3 Yanıt
1381 Gösterim
Son İleti Nisan 06, 2018, 11:33:49 ÖS
Gönderen: Galata
20 Yanıt
2241 Gösterim
Son İleti Ekim 17, 2018, 07:11:29 ÖÖ
Gönderen: candleght
4 Yanıt
1254 Gösterim
Son İleti Aralık 17, 2019, 11:24:30 ÖS
Gönderen: Ankagogh Poz
0 Yanıt
567 Gösterim
Son İleti Haziran 09, 2020, 03:46:46 ÖS
Gönderen: Samet85