Gönderen Konu: Hıv-İshal/Gastroenteroloji  (Okunma sayısı 2222 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

pzHIV

  • Katılımcı Üye
  • *
  • İleti: 359
Hıv-İshal/Gastroenteroloji
« : Temmuz 04, 2019, 07:52:07 ÖS »
Merhaba arkadaşlar.

Tedaviye başlayalı 3 ay oldu. Tedaviden önce hıv belirtisi olarak ishal durumunu yaşamıştım ama dönem dönem geçip geri başlıyordu bu tedaviye başladıktan sonra da böyle oldu. En son 1 aydır flagyl daha sonra nidazol kullandım ancak ilaçlar bitikten sonra tekrar eskiye döndü. Bugün takibimi yapan doktorumla konuştum telefonda durumu anlattım dışkı tahlili vs yaptırim diye, kendisi mikrobik değildir yüksek ihtimal yarın hastaneye gel bağlantıyı biz kurup gastroenterolojiye yönlendirelim dedi. Yarın sabah gidicem hastaneye. 2 ay önce anal apse ameliyatı da olmuştum :(

Hıv ile birlikte böyle bir sorun yaşayan oldu mu aranızda, daha önce bu bölümü de duymamıştım biraz ürküttü yüksek ihtimal kolonoskopi filan isteyebilirler.. insanın aklına en kötü senaryolar geliyor bagırsak kanser ve hastalıkları konusunda  :(

Hiv ve Aids

Hıv-İshal/Gastroenteroloji
« : Temmuz 04, 2019, 07:52:07 ÖS »

turuncu

  • Global Moderator
  • Katılımcı Üye
  • *****
  • İleti: 3185
Ynt: Hıv-İshal/Gastroenteroloji
« Yanıtla #1 : Temmuz 04, 2019, 08:41:39 ÖS »
Oluyo ara ara bende de. Yediklerimizden,metabolizmadan, bağrsak florasından... Düşündüğün gibi çok önemli bişey olduğunu sanmıyorum. En fazla bağırsak düzenleyici ilaç kullanırsın. Bi git bakalım gastroenterolojiye ne diyecekler. O bölüme de randevu almak çok zor...

pzHIV

  • Katılımcı Üye
  • *
  • İleti: 359
Ynt: Hıv-İshal/Gastroenteroloji
« Yanıtla #2 : Temmuz 04, 2019, 08:50:34 ÖS »
@turuncu evet biraz atıyormuş tarih randevuda ama belki hocam bişeyler yapabılır yarın elımden gelenı yapıcam. Tamda iş başvurumdan haber beklediğim dönem. Umarım uzun sürmez. Bilemiyorum düzenleyici olarak nidazol kullandım 20 gün tam anlamıyla geçmedi ilaç bitiminde geri eskisi gibi oldu o yüzden kolonoskopi vs aklıma gelıyor
« Son Düzenleme: Temmuz 04, 2019, 08:51:45 ÖS Gönderen: pzHIV »

Hiv ve Aids

Ynt: Hıv-İshal/Gastroenteroloji
« Yanıtla #2 : Temmuz 04, 2019, 08:50:34 ÖS »

Gokkusagi

  • Katılımcı Üye
  • *
  • İleti: 118
Ynt: Hıv-İshal/Gastroenteroloji
« Yanıtla #3 : Temmuz 04, 2019, 09:06:53 ÖS »
Merhaba @pzHIV
Uzun zaman oldu tedaviye başlayalı. İlk zamanlar yaşadığım ishali geçici sanmıştım. Devam edince gastroenteroloji bölümünde bir profesöre göründüm. Şikayetimi anlattım, hiç tetkik yapmadan bana irritable barsak sendromu tanısı koydu. Bende probiyotik suş içeren takviye edici gıdalardan almaya başladım. Şikayetimi büyük ölçüde geçirdi ancak sürekli kullanmak gerekiyor. Ya da evde yoğurt yapıp barsaklardaki bakteri florasını desteklemek gerekiyor. Bu arada genvoya’nın en yaygın görülen yan etkilerinden biri de ishalmiş bilgin olsun.
Gri gökler, sadece geçmekte olan bulutlardır.

masmahe

  • Katılımcı Üye
  • *
  • İleti: 435
Ynt: Hıv-İshal/Gastroenteroloji
« Yanıtla #4 : Temmuz 04, 2019, 09:12:00 ÖS »
Merhaba arkadaşlar.

Tedaviye başlayalı 3 ay oldu. Tedaviden önce hıv belirtisi olarak ishal durumunu yaşamıştım ama dönem dönem geçip geri başlıyordu bu tedaviye başladıktan sonra da böyle oldu. En son 1 aydır flagyl daha sonra nidazol kullandım ancak ilaçlar bitikten sonra tekrar eskiye döndü. Bugün takibimi yapan doktorumla konuştum telefonda durumu anlattım dışkı tahlili vs yaptırim diye, kendisi mikrobik değildir yüksek ihtimal yarın hastaneye gel bağlantıyı biz kurup gastroenterolojiye yönlendirelim dedi. Yarın sabah gidicem hastaneye. 2 ay önce anal apse ameliyatı da olmuştum :(

Hıv ile birlikte böyle bir sorun yaşayan oldu mu aranızda, daha önce bu bölümü de duymamıştım biraz ürküttü yüksek ihtimal kolonoskopi filan isteyebilirler.. insanın aklına en kötü senaryolar geliyor bagırsak kanser ve hastalıkları konusunda  :(

ishal hiv değilde aids evresine geçince görülüyor diye biliyorum.babamı kolon kanserinden kaybettim amcamda aynı kansere yakalandı.sürekli kabız olmaktan dolayı oluyor o kanser korkma.

mehmetege2204

  • Ziyaretçi
Ynt: Hıv-İshal/Gastroenteroloji
« Yanıtla #5 : Temmuz 04, 2019, 09:25:31 ÖS »
çok geçmiş olsun inşallah kötü bir şey çıkmaz  ve bu arada kötü düşünme her zaman pozitif düşün

pzHIV

  • Katılımcı Üye
  • *
  • İleti: 359
Ynt: Hıv-İshal/Gastroenteroloji
« Yanıtla #6 : Temmuz 18, 2019, 06:05:52 ÖS »
Arkadaşlar tekrar merhaba, yapılan tahlıller hep temız çıktı doktor kolonoskopiye filan gerek yok dedi  duzensız(irritabl) bagırsak sendromu teşhisi koyup Colidur ve duspatalin verdi. 2 gündür kullanıyorum ilaçları  duzenlı, 1 aylık tedavım var. Ancak var olan duzensızlık ılaçlarla tam ishale cevırdı mıde bulantısına fılan. Evet yan etkı olarak colidur un içinde yazıyor. Ama hep mi böyle gidecek hiç colidur ve duspatalin kullanan ya da duzensız bagırsak sendrom tedavısı gören görmüş olan arkadas var mı ?
« Son Düzenleme: Temmuz 18, 2019, 06:19:15 ÖS Gönderen: pzHIV »

turuncu

  • Global Moderator
  • Katılımcı Üye
  • *****
  • İleti: 3185
Ynt: Hıv-İshal/Gastroenteroloji
« Yanıtla #7 : Temmuz 18, 2019, 09:30:51 ÖS »
@yenipozitif  millete  şunu iç bişeyin kalmaz diyen sen artık kafamıza göre ilaç kullanmayalım diyosun.. Güzel gelişme var :D 
@pzHIV çok fazla ishal ve bulantı varsa kullanma bence. Kolonoskopide yapmamışlar zaten. Bağırsak düzensizliği deyip dayamışlar ilacı belli ki..

pzHIV

  • Katılımcı Üye
  • *
  • İleti: 359
Ynt: Hıv-İshal/Gastroenteroloji
« Yanıtla #8 : Temmuz 18, 2019, 11:58:35 ÖS »
Yarın 3. Günüm olacak ilaçta prospektüsünde de 3 gün sonunda şu etkiler olduysa bırakın doktorunuza danışın fılan diyor, dahılıyecı bir arkadasım var tahlıllerı atıp bahsettim durumdan pazartesıye kadar kullan yinede bakalım olmazsa baska bir ilaçtan bahsetti ishal için bunları kesip..
Bi de gastrodan verdikleri ilaç gunde 5 tablet yapıyor hepsi. Tüm gün durup durup ilaç içiyorum. Etkileşimini teyit ettim tabi.

turuncu

  • Global Moderator
  • Katılımcı Üye
  • *****
  • İleti: 3185
Ynt: Hıv-İshal/Gastroenteroloji
« Yanıtla #9 : Temmuz 19, 2019, 12:42:14 ÖÖ »
Yarın 3. Günüm olacak ilaçta prospektüsünde de 3 gün sonunda şu etkiler olduysa bırakın doktorunuza danışın fılan diyor, dahılıyecı bir arkadasım var tahlıllerı atıp bahsettim durumdan pazartesıye kadar kullan yinede bakalım olmazsa baska bir ilaçtan bahsetti ishal için bunları kesip..
Bi de gastrodan verdikleri ilaç gunde 5 tablet yapıyor hepsi. Tüm gün durup durup ilaç içiyorum. Etkileşimini teyit ettim tabi.
Geçmiş olsun! Benim de bu aralar bağırsakla ilgili sorunum var. Bi bakıyorum ishal olmuşum sonra bir bakıyorum herşey normal...

pozitifce

  • Katılımcı Üye
  • *
  • İleti: 71
Ynt: Hıv-İshal/Gastroenteroloji
« Yanıtla #10 : Temmuz 19, 2019, 03:32:45 ÖS »
eşiminde ( hiv + ) böyle durumları olmuştu aynı zamanda kendisinde gluten hassasiyeti de vardı doktor gluten hassasiyeti olmayanlarda bile gluten tüketiminin ( fazla olunca tabi ) ve karbonhidrat tüketiminin ishal yapabileceğini söylemişti sizlerlede paylaşmak istedim çok geçmiş olsun tekrardan

turuncu

  • Global Moderator
  • Katılımcı Üye
  • *****
  • İleti: 3185
Ynt: Hıv-İshal/Gastroenteroloji
« Yanıtla #11 : Temmuz 19, 2019, 09:02:59 ÖS »
eşiminde ( hiv + ) böyle durumları olmuştu aynı zamanda kendisinde gluten hassasiyeti de vardı doktor gluten hassasiyeti olmayanlarda bile gluten tüketiminin ( fazla olunca tabi ) ve karbonhidrat tüketiminin ishal yapabileceğini söylemişti sizlerlede paylaşmak istedim çok geçmiş olsun tekrardan
Teşekkürler dostum. Bir süredir gainer kullanıyorum.Karbonhidrat oranı yüksek. Muhtemelen o yapıyordur zaten.

 

Related Topics

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
12 Yanıt
4007 Gösterim
Son İleti Mayıs 06, 2016, 08:17:50 ÖS
Gönderen: Sermaye
4 Yanıt
1394 Gösterim
Son İleti Kasım 06, 2017, 07:28:59 ÖÖ
Gönderen: Mavera
8 Yanıt
1745 Gösterim
Son İleti Haziran 21, 2018, 10:46:17 ÖÖ
Gönderen: firstpozitive
3 Yanıt
1408 Gösterim
Son İleti Temmuz 13, 2018, 01:20:17 ÖS
Gönderen: Mavera
14 Yanıt
2809 Gösterim
Son İleti Kasım 11, 2018, 06:07:27 ÖS
Gönderen: Alpha49