Gönderen Konu: Engelli Raporu Hakkında - Bedensel  (Okunma sayısı 1880 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

kabukcu37

  • Ziyaretçi
Engelli Raporu Hakkında - Bedensel
« : Ağustos 01, 2019, 12:24:40 ÖÖ »
Herkeze selam arkadaşlar.
Ne zamandır konuyu danışıcam bir türlü fırsat bulamadım.
Ortopedik engelim var.
Çok eski tarihli süresiz raporum var.
Oranı %40 ın üstünde.
Raporumu yenilemem gerekiyor.
Medulamı yakın zamanda kapattırdım.
Rapor aldığım tarihten bu zamana (16 sene) skolyoz gibi farklı ortopedik rahatsızlığım çıktı.
Yol yürüdüğümde veya yorucu bi iş sonrası nefes nefese kalıyorum, yutma sorunu vs.
Sorum şu;
Doktoruma Hıv+ olduğumu söylemek istiyorum.
Fakat Hıv+ olduğum heyet raporumda yazıcak.
Bu nedenle engelli işçi statüsünde olduğum halde işe giremiycem.
Hıv+ olduğumu doktoruma söylemezsem bir problem yaşarmıyım.
Benim durumumda olup engelli raporu alan arkadaşlar var mı?
Ne yapacağımı şaşırdım açıkcası.
Umarım derdimi doğru anlatabilmişimdir😊



« Son Düzenleme: Ağustos 01, 2019, 08:04:31 ÖÖ Gönderen: Angelowic »

Hiv ve Aids

Engelli Raporu Hakkında - Bedensel
« : Ağustos 01, 2019, 12:24:40 ÖÖ »

Angelowic

  • Global Moderator
  • Katılımcı Üye
  • *****
  • İleti: 5664
  • Nefes alıyorsak, Umut var demektir 🌹
Ynt: Engelli Raporu Hakkında - Bedensel
« Yanıtla #1 : Ağustos 01, 2019, 08:07:52 ÖÖ »
Geçmiş olsun @kabukcu37

Çok eski tarihli süresiz % 40 üzeri engelli raporunu neye vermişlerdi o zaman rahatsızlığın neydi peki?

Boyamakitabi

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 15
Ynt: Engelli Raporu Hakkında - Bedensel
« Yanıtla #2 : Ağustos 01, 2019, 09:27:32 ÖÖ »
Herkeze selam arkadaşlar.
Ne zamandır konuyu danışıcam bir türlü fırsat bulamadım.
Ortopedik engelim var.
Çok eski tarihli süresiz raporum var.
Oranı %40 ın üstünde.
Raporumu yenilemem gerekiyor.
Medulamı yakın zamanda kapattırdım.
Rapor aldığım tarihten bu zamana (16 sene) skolyoz gibi farklı ortopedik rahatsızlığım çıktı.
Yol yürüdüğümde veya yorucu bi iş sonrası nefes nefese kalıyorum, yutma sorunu vs.
Sorum şu;
Doktoruma Hıv+ olduğumu söylemek istiyorum.
Fakat Hıv+ olduğum heyet raporumda yazıcak.
Bu nedenle engelli işçi statüsünde olduğum halde işe giremiycem.
Hıv+ olduğumu doktoruma söylemezsem bir problem yaşarmıyım.
Benim durumumda olup engelli raporu alan arkadaşlar var mı?
Ne yapacağımı şaşırdım açıkcası.
Umarım derdimi doğru anlatabilmişimdir😊

Merhaba,

Engelli raporu çıkardığında 11-13 branştan (ortopedi, göz, psikolog vs..) doktor geziyorsun ve emin ol çoğu doğru düzgün muayene bile etmiyor. “Bilmem gereken bir rahatsızlığın var mı” diye soruyorlar. Orda hayır dersen onaylayıp geçiyorlar. Dahiliye kan testi yağıyor ancak HİV e bakmıyorlar. Senin durumun için 3 önemli branş var Ortopedi, Fizyoterapi ve Göğüs Hastalıkları. Bunlara yoğunlaş diğerlerini dile getirme bence. Skolyoz ameliyatı olduysan %40 alırsın. Ameliyata eğilimin dondurulduğu bölgeye göre değişiklik gösterir.
Vergi indiriminden yararlanmak için çalıştığın iş yerine raporunu vermek zorunda kalacaksın ve raporda mutlaka yazıyor HİV olduğunu belirttiysen. Hiç gerek yok çünkü HİV rapor alırken yüzdelik oranı yükseltmediği gibi gereksiz yere fişleniyorsun.

Hiv ve Aids

Ynt: Engelli Raporu Hakkında - Bedensel
« Yanıtla #2 : Ağustos 01, 2019, 09:27:32 ÖÖ »

turuncu

  • Global Moderator
  • Katılımcı Üye
  • *****
  • İleti: 3171
Ynt: Engelli Raporu Hakkında - Bedensel
« Yanıtla #3 : Ağustos 01, 2019, 01:24:41 ÖS »
Aynen öyle. HIV in engelli raporuna hiçbir getirisi yok. O yüzden hiç bahsetmene gerek yok. Ancak gideceğin doktorlar medulanın açık olmasını isterler mi onu bilemem.

kabukcu37

  • Ziyaretçi
Ynt: Engelli Raporu Hakkında - Bedensel
« Yanıtla #4 : Ağustos 01, 2019, 02:55:23 ÖS »
@Angelowic Raporda tanı kosmonda aynen şunlar yazıyor:
Sol perthes Sekeli + Sol Gene Valgum + Sol Femur
Ayağımda 6 cm kısalık vardı 8 cm uzatıldı. Genevalgum nedeniyle boyum uzadıkca sol bacağım kısa kaldı.
Şuan sanırım 8 cm kadar daha kısa. Ayağımda şekil bozukluğu davar.
Yanlız itiraf edicem raporumda sadece kısalık yazıyo sanmıştım😊
Diğer Sol perthes Sekeli + Sol Gene Valgum yeni farketdim desem inanırmısınız😄
@Angelowic sen sormasan farketmiycektim..
Raporumu alırsam dile benden ne dilersen kardeşim😊

Ayrıca, ayrıca
@Boyamakitabi ve @turuncu
Sizlerde ayrı ayrı teşekkür ederim.
Pozitif olduğumu söylememek daha doğru olacak.

Çok çok teşekkürler😊


rostan

  • Katılımcı Üye
  • *
  • İleti: 116
Ynt: Engelli Raporu Hakkında - Bedensel
« Yanıtla #5 : Ağustos 01, 2019, 03:14:02 ÖS »
Kardeşim ben %80 engelli raporu aldım. Tek akciğerim berbat bir halde o yüzden daha önceden tbc öyküsünü söylediğim içibn beni enfeksiyon polikliniğine sevkettiler. oradaki doktor hiv testi istedi (allah razı olsun) onun sayesinde hiv+ olduğumu öğrendim. Rapora da yazdılar. O raporu hiç biryerde kullanmadım. İşe gireceğim zaman taksim ilk yardıma gittim hayatımda bukadar ilgisiz bir hastane görmedim :d yüzde 40 engelli raporu verdiler :D eğer böyle bi durum olursa yani hiv e bakılırsa taksim ilk yardıma git. Ama doktora hiv pozitif olduğunu asla söyleme. Birde engelli durumumu kanıtlar belge için alıyorum de . İş için deme. Ben yarın senin için enfeksiyon doktoruma danışacağım bir hiv+ birey butür hastalıkları varken hiv+ testi yapılıyormu diye buradan sana bilgi veririm.

Angelowic

  • Global Moderator
  • Katılımcı Üye
  • *****
  • İleti: 5664
  • Nefes alıyorsak, Umut var demektir 🌹
Ynt: Engelli Raporu Hakkında - Bedensel
« Yanıtla #6 : Ağustos 01, 2019, 06:04:24 ÖS »

@Angelowic sen sormasan farketmiycektim..
Raporumu alırsam dile benden ne dilersen kardeşim😊


:) hayırlısı olsun @kabukcu37 inşallah istediğin gibi verirler raporunu.

kabukcu37

  • Ziyaretçi
Ynt: Engelli Raporu Hakkında - Bedensel
« Yanıtla #7 : Ağustos 01, 2019, 06:29:03 ÖS »
Kardeşim ben %80 engelli raporu aldım. Tek akciğerim berbat bir halde o yüzden daha önceden tbc öyküsünü söylediğim içibn beni enfeksiyon polikliniğine sevkettiler. oradaki doktor hiv testi istedi (allah razı olsun) onun sayesinde hiv+ olduğumu öğrendim. Rapora da yazdılar. O raporu hiç biryerde kullanmadım. İşe gireceğim zaman taksim ilk yardıma gittim hayatımda bukadar ilgisiz bir hastane görmedim :d yüzde 40 engelli raporu verdiler :D eğer böyle bi durum olursa yani hiv e bakılırsa taksim ilk yardıma git. Ama doktora hiv pozitif olduğunu asla söyleme. Birde engelli durumumu kanıtlar belge için alıyorum de . İş için deme. Ben yarın senin için enfeksiyon doktoruma danışacağım bir hiv+ birey butür hastalıkları varken hiv+ testi yapılıyormu diye buradan sana bilgi veririm.
@rostçok sağol kardeşim bilgilendirdiğin için.
Haberlerini bekliyorum..

kabukcu37

  • Ziyaretçi
Ynt: Engelli Raporu Hakkında - Bedensel
« Yanıtla #8 : Ağustos 01, 2019, 06:30:32 ÖS »

@Angelowic sen sormasan farketmiycektim..
Raporumu alırsam dile benden ne dilersen kardeşim😊


:) hayırlısı olsun @kabukcu37 inşallah istediğin gibi verirler raporunu.
@Angelowic amin inşallah.
Hayırlısı.

rostan

  • Katılımcı Üye
  • *
  • İleti: 116
Ynt: Engelli Raporu Hakkında - Bedensel
« Yanıtla #9 : Ağustos 02, 2019, 03:13:49 ÖS »
Hasekide doktoruma sordum. Engel durumun Enfeksiyon yada benzeri şeyleri gerektirmeyecek birşey ise zaten sağlık kurulu için enfeksiyon polikliniğine sevketmiyorlarmış.

kabukcu37

  • Ziyaretçi
Ynt: Engelli Raporu Hakkında - Bedensel
« Yanıtla #10 : Ağustos 03, 2019, 08:28:03 ÖS »
Hasekide doktoruma sordum. Engel durumun Enfeksiyon yada benzeri şeyleri gerektirımeyecek birşey ise zaten sağlık kurulu için enfeksiyon polikliniğine sevketmiyorlarmış.
@rostan çok sağol kardeşim.
Bu hafta rapor için koşuşturmaya başlıycam.
Burdan yazarım sonucu..

 

Related Topics

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
8 Yanıt
1958 Gösterim
Son İleti Temmuz 10, 2019, 04:34:30 ÖS
Gönderen: rostan
25 Yanıt
3829 Gösterim
Son İleti Mart 23, 2019, 10:42:48 ÖÖ
Gönderen: Angelowic
15 Yanıt
2763 Gösterim
Son İleti Ekim 22, 2019, 12:02:56 ÖS
Gönderen: Rebel34
4 Yanıt
562 Gösterim
Son İleti Kasım 02, 2020, 09:56:50 ÖS
Gönderen: masmahe
7 Yanıt
566 Gösterim
Son İleti Aralık 21, 2020, 10:35:53 ÖS
Gönderen: rostan