Gönderen Konu: Doktoruma hiv pozitif hasta olduğumu söyleyince ameliyat etmekten vazgeçti!!  (Okunma sayısı 2679 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

hhhvaids

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 12
Merhaba arkadaşlar. Başıma gelen bir olayı size aktarmak istiyorum. Benim 3 yıl önce göğsümde bi fubroadenom oluştu. Ama o zaman henüz hiv pozitif değildim. O zaman gittiğim alınacak boyutta değildi. Neyse 2 yıl gittim kontrollere alınacak boyutta değildi. Doktorum da 1 yıl sonra gel dedi. Neyse gittiğimde doktorumun başhekim olduğunu o yüzden başka bir doktora gitmem gerektiği söylendi. Başka bi doktora gittim. Fubroadenomun boyutunun yaşıma göre çok fazla büyüdüğünü söyledi ve ailen de meme kanseri var mı diye sordu teyzemde var deyince bi biyopsi istedi biyopsi sonucu kesin bi sonuç vermedi ardından doktorum zaten alınacak boyutta dedi hem alalım hemde tamamını gönderip sonuca göre davranalım dedi. Neyse anestezi de testler yapıldığı süreçte tanı aldım ben. Ameliyatımı yapacak olan doktor dedi ki 1 ay bi tedavi ol risk olmaması açısından gel yapalım ameliyatı dedi. Tabi ki talihsiz bir şekilde hastanede ki makine bozuldu 3 4 ay onu bekledim yapılmayınca özel hastanede yaptırdım neyse onun sonucunu aldım öğrendim ki ameliyatı yapacak doktorun tayini çıkmış bende yeni gelen prof. dr. Olan başka bi doktora gittim o stajyeri ile beni muayene etti ultrason sonucuma baktı kızım akrabanda meme kanseri olan yakın biri var mı dedi teyzem var dedim o da ameliyat yapıp göndereceğiz kitleyi teste dedi tamam gün verdi falan tamam dedim bende hocam özel olarak konuşabilir miyiz dedim tamam dedi hiv pozitif olduğumu dedim onu duyunca o riski alamam falan dedi ağladım karşısında resmen. Hocam negatifim dedim artık ben benim için olacak tüm riskleri kabul ediyorum dedim. Ben kendimi de ameliyata girecekleri de riske atamam dedi. Şöyle bir durum var ki kendisi meme hastalıkları ve kanseri uzmanı olduğu için ve bölüm başkanı olduğum için diğer doktorlarda beni ona yönlendiriyor. Bu doktorda biyopsi istiyor sadece iyi huylu ise de o sende bi ömür kalsın diyor. Ben ilerde bunun meme kanserine dönmeyeceğini bilemem kendiside garanti veremez. Hiv için tedavi eden doktorla konuştum anlattım şikayet et dedi ettim dedim sizce cevap gelir mi ya da doktor bi cezaya çarptırıl mı dedim kanıtın yoksa çok zor dedi ne yapmalıyım sizce bi ömür bunla yaşamak istemiyorum. Yardımcı olur musunuz? Teşekkürler... 🙏🙏

Hiv ve Aids


Fleas

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 17
Olayin benzerini bizde yasadik. Bezmialem vakif gurabada. Sikayet dilekcesini evrak kayda girmediler. Hasta haklari biriminin suç isledigini soyledim. Dikkate alan olmadi. Bildigin yere git havasi vardi. Enfeksiyon uzmani prof a olayi anlattim. Yardimci oluyormus gibi gozuktu. Bir dernek yetkilisiyle sosyal medya uzerinden gorustum. Olayi buyutmemeye karar verdik ki aradilar gel ameliyat yapicaz diye... şerefsiz dr basit bir ameliyati basarisizlikla bitirdi. Dernek yetkilisi haydarpasa numuneden bize randevu aldi. Oradaki uzman dr lara minnettarim. Basarili bi ameliyat gecirdim. Kötü huylu degilmis. 2 yil oldu kontrollerde problem yok.

Gerekirse buradan dr larin isimlerinide yazabilirim.
Büyük sorun dr larin hiv hastaligina bakislari. Negatif olan hiv ile ozitif olan hiv arasindaki farki bilmemeleri yada biz hiv pozitifleri aşagilik varlik gibi gormeleri. Ve bunu yapan drlarin çogu muhafazakar gorunumlü varliklar.
Yasadigimiz sürecin tamamini yazmadim.
Önyarginin kirilmasi çok zor. Hatta haci hocalarin yonlendirdigi ulkemizde imkansiz.
Ama biz mucadele ettik son derece mutevazi saygili doktorlarimizda var. Halenbtakipli oldugumuz hastahanede yasadiklarimizi bilen doktorlar bize oldukca hatta beklesigimizden fazla ilgi gosterdiler. Hepsune minnettarim.
Kalin saglicakla

MyCure

  • Katılımcı Üye
  • *
  • İleti: 95
@hhhvaids selam,

devlet mi özel mi ?

https://hastahaklari.saglik.gov.tr/ buraya şikayet edebilirsin.

Hiv ve Aids


Mavera

  • Global Moderator
  • Katılımcı Üye
  • *****
  • İleti: 6279
Bu rezalet gibi rezalet. Hiv pozitif hastalara her hastaya alınan önlemler alınıp dikkat edildikten sonra, ameliyat olmaması için herhangi bir sebep yok ki! 'Risk alamam' diye bir şey söyleyemez dr, ki ortada ciddi bir risk de yok. Doğuda doğum ameliyatına girmemişti drlar tek bir asistan girmişti eline iğne batmıştı ee ne oldu o dra bile bulaş olmadı, ama haberlerde devamı konuşulmadı hiç. Ameliyata girmeyen drlar ceza aldı mı bilmiyorum.

Kendi enfeksiyon drun ne diyor, kendi hastanenizde yönlendiremiyor mu, şimdi müdahele gecikirse kanser yayılma ihtimali varsa bunun vebalini kim ödeyecek? Pozitif yaşam derneği ile de temasa geçmeni öneririm.
UYARI: Hiç bir laboratuarla maddi manevi iş birliğim yoktur. Aksini iddia edenler kanıtlamakla yükümlüdür! Burada paylaştığım bilgiler güvenilir internet sitelerinden/güncel rehberlerden ve kendi doktorumdan edindiklerimdir. Tatmin olmayan kişiler enfeksiyon uzmanı dra danışmakta özgürdür.

turuncu

  • Global Moderator
  • Katılımcı Üye
  • *****
  • İleti: 3185
Ağlama...Ağlanacak bir durum yok. Dik durup hakkını aramalisin

Armadillo

  • Üye
  • *
  • İleti: 32
Bu rezalet gibi rezalet. Hiv pozitif hastalara her hastaya alınan önlemler alınıp dikkat edildikten sonra, ameliyat olmaması için herhangi bir sebep yok ki! 'Risk alamam' diye bir şey söyleyemez dr, ki ortada ciddi bir risk de yok. Doğuda doğum ameliyatına girmemişti drlar tek bir asistan girmişti eline iğne batmıştı ee ne oldu o dra bile bulaş olmadı, ama haberlerde devamı konuşulmadı hiç. Ameliyata girmeyen drlar ceza aldı mı bilmiyorum.

Kendi enfeksiyon drun ne diyor, kendi hastanenizde yönlendiremiyor mu, şimdi müdahele gecikirse kanser yayılma ihtimali varsa bunun vebalini kim ödeyecek? Pozitif yaşam derneği ile de temasa geçmeni öneririm.
Dava sonuçlandı mı bilmiyorum ama hepsinin lisansı elinden alınıp, açığa alınmışlardı.
Sende şikayetçi olup meslekten ihraç edilmelerini sağlayabilirsin.

Alp32

  • Katılımcı Üye
  • *
  • İleti: 332
  • Eskiler mi güzeldi, eskiden mi güzeldik?
Böyle olaylar yaşanmasa ama oluyor işte. Sinirlerim bozuldu fakat duygusal davranmadan çözmek gerekir. Sen artık daha güçlü olmalısın. Bu işi mecbur yapacak, yapmıyorsa orada çalışmasın. Ne cahilliktir bu ya hasta ayırmak. Tıp okumuşsun keşke bir kaç yılda insanlık dersi okusaymış.

turuncu

  • Global Moderator
  • Katılımcı Üye
  • *****
  • İleti: 3185
Çok geçmiş olsun arkadasım,

okurken,kendimi senin yerine koydum,İşte hepimizin ortak ve en buyuk korkusu,ya bir gun ameliyat olmak zorunda kalırsak.

zaten pozitif olduğun için çaresizlik yasıyorsun,ikincisi kitle var diye onun çaresizliği, son olarakta doktorunun seni ameliyat etmekten kaçınması çaresizliği

3 ü bir arada...

Allah hiç birimize yaşatmasın böylesi durumları.

Tekrar geçmiş olsun arkadasım.

Arkadaslar,Bu tür durumlarda su sekilde bır yol izleyebilirmiyiz;

Arkadasımızın bu hastalığını kendi takipli olduğumuz doktoruma sorsak oda isim verse, bizde o ismi burada paylaşsak

birbirimize yardımcı olurmuyuz?

mesela eczane konusunda falan burada isim paylasıp,bırbırımızın işini kolaylaştırıyoruz ya onun gibi...

mesela Bende bırgun ameliyat olmaya mecbur kalırsam,ve takıplı olduğum hastanede yapmayı kabul eden doktor olmaz ise

şehir dışı bıle olsa imkanlarım dahılınde giderdim.
HIV pozitif dostu doktorlar ve hastaneler diye bir konu var zaten.

hhhvaids

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 12
@MyCure devlet hastanesi.

Arkadaşlar yaşadığım şehirden dışarı çıkmadım. Hani İstanbul a falan gitsem akrabalarım dışında tanıdığım kimse yok bi akraba ile gitsem öğrenecekler diye korkuyorum. O yüzden çok çaresiz kaldım. Enfeksiyon hastalıkları doktorum teşhis konulduğunda tedaviye başlamadan onayladı ama genel cerrahi doktorları fazlası ile büyüttükler şu an da negatif olmama rağmen yapmamakta ısrarcı ailem bilmiyor bi şekilde halletmeye çalışacağım. Cimere şikayet ettim. Ama dediğiniz tüm şeyleri dikkate alacağım desteğiniz için çok teşekkür ederim. Gerçekten bize yapılan bu ayrımcılıkla ilgili ciddi bir adım atılmalı doktorlar bu kadar basit bi şekilde bizleri başlarından salmamalılar. Enfeksiyon bölümünde iki doktorla görüşüyorum hatta biri numarasını verdi ne zaman aklıma bir şey takılsa soruyorum o da sıkılmadan kırmadan cevaplıyor keşke tüm doktorlar bu şekilde anlayışlı olsa. Öyle ki babam enfeksiyon doktoruma gitti ne sorunum olduğunu sormak için doktorum yalan söyledi ben bi sorun yaşamayayım diye. Keşke tüm doktorlar bu hassasiyette olsa.
Desteğiniz için teşekkür ederim.
Pozitif yaşam derneği ile de konuyla ilgili görüşeceğim.
Teşekkür ederim hepinize.. Kalın sağlıcakla.. 🙏🙏

Mervinn

  • Katılımcı Üye
  • *
  • İleti: 201
Bu konuyu okuduktan sonra tüm yaşam enerjim gitti sabahtan beri aklımdan gitmiyor anlamıyorum Doktor olmuşsunuz siz ne olursa olsun işiniz insanla ya o kitle kanserli olursa diye düşünmüyorlar toplumu halkı geçtim doktorlar bizi ötelemesin yeter başka birşey istemiyorum

Jeju

  • Ziyaretçi
Çok geçmiş olsun üzüldüm, bende pozitif olduğumu ankarada bir özel hastanede ameliyat sürecimden sonra öğrendim sonuçların gelmesi 20 gün kadar sürmüş ama doktor ameliyattan sonra bile kesin sonuçlar gelene kadar bana bir şey söylemedi. Bana pozitif olduğumuda ilk bu doktorum söyledi ve biz tedbir alarak ameliyata girdik dedi. Bana hiv pozitifin korkulacak bir hastalık olmadığını kronik bir hastalık olarak düşünmem gerektiğini falanda ilk bu doktorum söylemiştiki kenidisi KBB doktoru ama işini iyi bilen iyi bir doktor pozitif olduğumu söyledikten sonra kontrole gittiğimde dahi konuyu hiç açmadı bana ilk gittiğim gün nasıl davrandıysa aynen davrandı. Hiç bir ayrımcılık yada imada bulunmadı hatta telefonla durumumu bile sordu. İnşallah lazım olmaz ama bir gün hastane işinmiz olursa hep böyle doktorlar çıkar karşımıza.
Tekrar çok büyük geçmiş olsun, Allah şifa versin..

Trope

  • Katılımcı Üye
  • *
  • İleti: 440
Bence O Doktorun insaniyetsizliği bu yaşadığın.
Çok önemli mi seni ameliyat etmemesi başka hastane ve doktor yok mu ?

O kadar kötü birisi ki anlaşılan sen ağlarken duygusuzca psikolojik baskı yapmış sana;

Sana öğüt veren o Doktor varya KANIT olmadan şikayet edemezsin diyen; o da onlar gibi bu arada.

Sen şimdi hastaneye git.

Ameliyat olmak için tüm girişimleri yap.


*** Seni Ameliyat Ediyorlar mı ETMİYORLAR MI ?***

Bu arada “Dilekçe” vermeyi unutma !
 Sonra o kanıtı kanıt isteyen doktora münasip şekilde kullanması için fotokopisini verirsin.

Ha bi de sen Ameliyat gibi masadan kalkma riski olan, güven ve doktora inanç gerektiren bir olayda, bu zihniyetteki pis ellere kendini emanet etmek istiyor musun ki ? Önce bunu düşünmeni tavsiye ederim.

Derinsular

  • Katılımcı Üye
  • *
  • İleti: 84
Bunları düşündükçe böyle problemleri isteğüm kaçıyor şuan yerle birim

hhhvaids

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 12
Arkadaşlar bu olayı umutsuz olasınız diye anlatmadım. Her insan her doktor bir değil elbette. Ama bu tarz olayların tek benim başıma gelemeyeceğini düşündüğüm için ve sizden fikir almak için yazdım. Gerçekten her birinize ayrı ayrı teşekkür ederim. Rabbim kimseyi bu duruma düşürmesin inşallah.

@Trope benim yaşadığım yerde sadece 3 hastane var biri devlet biri araştırma devlette hem enfeksiyon hem de genel cerrahi yok araştırmaya gidiyorum mecburen. Özele de gitmek için imkanım yok maalesef. Belki aileme bi açıklama yapsam giderim ama yapamıyorum. Zaten Cimere şikayetçi oldum ama enfeksiyon doktorum hani kanıtın olmadan cimerden bi dönüş alamazsın dedi yoksa kendisi bana şikayetçi ol dedi enfeksiyon hastalıkları doktorum kendi bölüm başkanına falan da açtı konuyu ama şikayetçi olmaktan başka çaren yok dedi. Kitlenin kalması zararlı mı değil mi bilmiyorum ama iyi huylu da olsa alınmasa da ben bi ömür sürekli kontrole mi gideceğim koltuk altlarım da da çıktı kitle ve ilerde kanser olup olmayacağını bilemeyiz o doktorda bunun garantisini veremiyor. Ve kaldıkça büyüdükçe deri altı doku da zedelenme ezilme olacak o yüzden olup kurtulmak istiyorum.

Mavera

  • Global Moderator
  • Katılımcı Üye
  • *****
  • İleti: 6279
Umutsuzluğa kapılmayın, her türlü operasyonu ameliyatı girişimi normal olarak yapan doktorlar hastaneler var. Bir admin arkadaşımız cinsiyet değiştirme ameliyatı bile oldu, ki çok kanlı bir ameliyat. Bu olayda o dr ve hastane münferit bir olay ve suçlu sonuna kadar. Küçük yerlerde oluyor genelde böyle vakalar, doğudaki o ameliyat edilmeyen + gebe gibi.

Meme kanseri erken teşhis ve tedavi ile hayat kurtarılan bir hastalık. Geç kalındığı zaman tedavi işe yaramıyor ömür uzatmıyor. Bu yüzden çok hassas bir konu.
UYARI: Hiç bir laboratuarla maddi manevi iş birliğim yoktur. Aksini iddia edenler kanıtlamakla yükümlüdür! Burada paylaştığım bilgiler güvenilir internet sitelerinden/güncel rehberlerden ve kendi doktorumdan edindiklerimdir. Tatmin olmayan kişiler enfeksiyon uzmanı dra danışmakta özgürdür.

 

Related Topics

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
55 Yanıt
15759 Gösterim
Son İleti Ekim 12, 2020, 01:05:21 ÖÖ
Gönderen: Barış
33 Yanıt
7018 Gösterim
Son İleti Mart 24, 2018, 04:40:02 ÖS
Gönderen: Angelowic
17 Yanıt
4214 Gösterim
Son İleti Temmuz 12, 2018, 09:34:58 ÖÖ
Gönderen: Angelowic
13 Yanıt
2231 Gösterim
Son İleti Ocak 27, 2019, 01:58:38 ÖÖ
Gönderen: Barış
23 Yanıt
4590 Gösterim
Son İleti Mayıs 24, 2019, 10:12:08 ÖÖ
Gönderen: Angelowic