Gönderen Konu: Biktarvy ve Baş Ağrısı  (Okunma sayısı 827 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

darkness303

  • Katılımcı Üye
  • *
  • İleti: 64
  • sé feliz!
Biktarvy ve Baş Ağrısı
« : Mart 15, 2021, 03:34:23 ÖS »
Merhaba arkadaşlar,
Ocak ayında Genvoya'dan Biktarvy'ye geçtim ve 2. kutum bitmek üzere ancak son 1 aydır gün içerisinde başım ağrıyor. Genvoya kullanırken böyle bir ağrı yoktu ama Biktarvy ile başladı. Çok rahatsız edici bir ağrı değil ama her gün aynı saatlerde olması biraz can sıkmaya başladı. Sürekli ama hafif bir baş ağrısı yaşıyorum, akşama doğru geçiyor. Aynı yan etkiyi yaşayan var mı acaba?  :-\

Hiv ve Aids

Biktarvy ve Baş Ağrısı
« : Mart 15, 2021, 03:34:23 ÖS »

hivpozitif

  • Katılımcı Üye
  • *
  • İleti: 102
Ynt: Biktarvy ve Baş Ağrısı
« Yanıtla #1 : Mart 15, 2021, 07:31:29 ÖS »
Su tüketme alışkanlıklarınızı gözden geçirin, kısa vadede su içtiğiniz saatleri ve miktarlarını yazın. Bazı ilaçların böbrek fonksiyonlarına ve vücutta su tüketimine bağlı sıkıntı yarattığı biliniyor.
Eğer su tüketiminiz yetersiz veya güne dağılmadıysa bu alışkanlığınızı gözden geçirin.
Ağrılar yaşam kalitenizi düşürüyorsa mutlaka doktora görünün, belki başka bir nedeni vardır.
Geçmiş olsun.

Mathuhan

  • Katılımcı Üye
  • *
  • İleti: 110
Ynt: Biktarvy ve Baş Ağrısı
« Yanıtla #2 : Mart 15, 2021, 08:54:12 ÖS »
@darkness303 Tedavime biktarvy ile başladım ve hiç bir yan etki yaşamadım. İlaç değişimi ile belki vücudunun alışma süreci olabilir yada mevsimsel değişimler hava değişimleri de etkili oluyor wn azından benimde mesela son bir haftadır falan baş ağrısı çekiyorum ama bunu kendi bünyemi bildiğim için hava değişimi rüzgar veya sürekli telefonda tv de pc de zaman geçirmek yada uykusuzluk uykuyu tam alamama hali fazla kafein kullanıyorsan sigarayı çok içmek yada bağımlıysan az içmek susuz kalmak yeterli miltarda su içmemek vs bunların hepsi bende bir süre vaş ağrısı yaratan şeyler. İlaca bağlamak aslında en son düşünülecek şey olmalı bunları da bi gözden geçir isterim.
31.08.2020 anti hiv pozitif
16.09.2020 doğrulama pozitif
18.09.2020 cd4 231 Rna 7750
28.09.2020 İlk ilaç Biktarvy
10.11.2020 cd4 417 Rna Negatif
14.01.2021 cd4 657 Rna Negatif
15.04.2021 cd4 665 Rna Negatif

Hiv ve Aids

Ynt: Biktarvy ve Baş Ağrısı
« Yanıtla #2 : Mart 15, 2021, 08:54:12 ÖS »

darkness303

  • Katılımcı Üye
  • *
  • İleti: 64
  • sé feliz!
Ynt: Biktarvy ve Baş Ağrısı
« Yanıtla #3 : Mart 16, 2021, 12:31:55 ÖÖ »
Yanıtlarınız için teşekkürler. Aslında Biktarvy'nin yaygın yan etkileri arasında baş ağrısı yer alıyormuş. Su tüketimim günlük en az 2-2,5 litre; yani onun etken olduğunu düşünmüyorum ancak masa başı pc başında çalıştığım için çok fazla kafein tüketiyorum. Belki onunla birlikte Biktarvy'nin bu yan etkisi artmış olabilir. İlaç yazdırmaya gittiğimde doktoruma danışacağım bakalım.

Blueumut

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 1
Ynt: Biktarvy ve Baş Ağrısı
« Yanıtla #4 : Mart 16, 2021, 11:22:44 ÖÖ »
Merhaba arkadaşlar 3 yıldır tedavi görüyorum.biktarvy kullanıyorum.son dönemlerde midem de aşırı şişkinlik ve agri oluyor.agri sırtıma  vuruyor.sanci şeklinde.ilactanmi bilmiyorum

 

Related Topics

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
46 Yanıt
5776 Gösterim
Son İleti Haziran 24, 2021, 12:52:08 ÖS
Gönderen: gokhan1234
30 Yanıt
4101 Gösterim
Son İleti Mayıs 31, 2021, 04:40:31 ÖS
Gönderen: engineer
52 Yanıt
8215 Gösterim
Son İleti Temmuz 16, 2021, 03:30:40 ÖÖ
Gönderen: novjin
3 Yanıt
636 Gösterim
Son İleti Nisan 01, 2021, 10:09:30 ÖS
Gönderen: Boreas
34 Yanıt
3114 Gösterim
Son İleti Mayıs 11, 2021, 02:20:54 ÖS
Gönderen: thepose