Gönderen Konu: Alkol ve ilaç  (Okunma sayısı 465 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Samet85

  • Katılımcı Üye
  • *
  • İleti: 118
Alkol ve ilaç
« : Kasım 19, 2021, 07:37:20 ÖS »
Selam arkadaşlar, 3 yıl önce tanı aldıktan sonra alkolu bırakmıştım, ama son 4 ay ne olduysa tekrar içmeye başladım, haftada bir iki kere bira derken, şimdi bazen hafta da bir yeda iki gün peş peşe biraz fazla içmeye başladım, yani bazen 4 yada 5 şişe birayı buluyo, triumeq kullanıyorum, ama ilaçla ve alkol arası en az 3 saat süre bırakıyorum, bu şekilde bazen haftada iki defa dozu kaçırmaktan sorun çıkarmı?

Hiv ve Aids

Alkol ve ilaç
« : Kasım 19, 2021, 07:37:20 ÖS »

Yeni Bir Hayat

  • Katılımcı Üye
  • *
  • İleti: 176
Ynt: Alkol ve ilaç
« Yanıtla #1 : Kasım 19, 2021, 09:48:06 ÖS »
Hocam alkoldeki sorun ilaç etkileşimi değil. Alkol maalesef karaciğeri yoran, böbreğe yük bindiren, kilo yapan, kolesterol yapan bir madde. Ve bu tedavi süresince karaciğerin böbreğin bizim için önemi yüksek.

Yani bu yüzden bence haftada 2-3 birayı geçmeyin. Zaten bir yerden sonra alkol toleransınız düşer ve 2 birayla da kafanız güzel olur.

Alp32

  • Katılımcı Üye
  • *
  • İleti: 366
  • Eskiler mi güzeldi, eskiden mi güzeldik?
Ynt: Alkol ve ilaç
« Yanıtla #2 : Kasım 19, 2021, 10:10:44 ÖS »
Selam arkadaşlar, 3 yıl önce tanı aldıktan sonra alkolu bırakmıştım, ama son 4 ay ne olduysa tekrar içmeye başladım, haftada bir iki kere bira derken, şimdi bazen hafta da bir yeda iki gün peş peşe biraz fazla içmeye başladım, yani bazen 4 yada 5 şişe birayı buluyo, triumeq kullanıyorum, ama ilaçla ve alkol arası en az 3 saat süre bırakıyorum, bu şekilde bazen haftada iki defa dozu kaçırmaktan sorun çıkarmı?


Aynı ben. Ama ben haftada 1 rakı içerim. Bazen 2. Şükür birşey olmadı. Biktarvy. Hatta akşam yemeğinde biktarvy alıyorum. Aynı öğünde rakı içiyorum.

Hiv ve Aids

Ynt: Alkol ve ilaç
« Yanıtla #2 : Kasım 19, 2021, 10:10:44 ÖS »

Maximo

  • Katılımcı Üye
  • *
  • İleti: 298
Ynt: Alkol ve ilaç
« Yanıtla #3 : Kasım 20, 2021, 02:06:03 ÖÖ »
Selam arkadaşlar, 3 yıl önce tanı aldıktan sonra alkolu bırakmıştım, ama son 4 ay ne olduysa tekrar içmeye başladım, haftada bir iki kere bira derken, şimdi bazen hafta da bir yeda iki gün peş peşe biraz fazla içmeye başladım, yani bazen 4 yada 5 şişe birayı buluyo, triumeq kullanıyorum, ama ilaçla ve alkol arası en az 3 saat süre bırakıyorum, bu şekilde bazen haftada iki defa dozu kaçırmaktan sorun çıkarmı?

Modern HIV ilaclariyla alkolun hic bir etkilesimi yok. Isterseniz her gun 5 birayi ayni anda ilacla alin, etkilesim olmaz. Yeter ki alkol yuzunden ilacinizi almayi unutmayin. Ilaci aliyorsaniz sorun yok. Alkol triumeq'i hic bir sekilde etkilemez.

gokhan1234

  • Katılımcı Üye
  • *
  • İleti: 321
Ynt: Alkol ve ilaç
« Yanıtla #4 : Kasım 20, 2021, 10:01:04 ÖÖ »
Alkol içince dozu niye kaçırıyorsun . Sabah ya da öğlen  kalkınca iç işte

ZEYTİN

  • Katılımcı Üye
  • *
  • İleti: 567
Ynt: Alkol ve ilaç
« Yanıtla #5 : Kasım 20, 2021, 04:09:50 ÖS »
Kafamızda şöyle bir algı oluştu etkileşim olur mu ilacın etkisini düşürür mü aslında şunu sormalıyız biz pozitif bireyleriz ve içtiğimiz ilaçlar karaciğer ve böbrek fonksiyonlarımızı ömür boyu kullanmak durumunda kaldığımız için bir nebze yoruyor dolayısıyla acaba alkol konusunda neler yapabilirim düşüncesine sahip olmamız lazım alkol çok kısa bir süre içerisinde vücuttan atılır biliyor ancak bu esnada karaciğer çok uğraşıyor detoks işlemi ile Bu meyanda yedigimiz içtiğimiz toksinler ilaçlar vs vs her şey ile ekstra olarak uğraşıyor karaciğerin bir işi varken 4.05 işi aynı anda yapmaya çalışıyor alkol geceden sabaha zarar vermiyor vücuda yavaş yavaş oluyor her şey Şimdi artık ilaç etkileşimi olur mu bundan ziyade daha büyük zararlar da olduğumuzu görmemiz gerekiyor

Yeni Bir Hayat

  • Katılımcı Üye
  • *
  • İleti: 176
Ynt: Alkol ve ilaç
« Yanıtla #6 : Kasım 20, 2021, 09:10:27 ÖS »
Selam arkadaşlar, 3 yıl önce tanı aldıktan sonra alkolu bırakmıştım, ama son 4 ay ne olduysa tekrar içmeye başladım, haftada bir iki kere bira derken, şimdi bazen hafta da bir yeda iki gün peş peşe biraz fazla içmeye başladım, yani bazen 4 yada 5 şişe birayı buluyo, triumeq kullanıyorum, ama ilaçla ve alkol arası en az 3 saat süre bırakıyorum, bu şekilde bazen haftada iki defa dozu kaçırmaktan sorun çıkarmı?


Aynı ben. Ama ben haftada 1 rakı içerim. Bazen 2. Şükür birşey olmadı. Biktarvy. Hatta akşam yemeğinde biktarvy alıyorum. Aynı öğünde rakı içiyorum.

 :D :D yarasın.

Kaç yıllık tanısınız?

Alp32

  • Katılımcı Üye
  • *
  • İleti: 366
  • Eskiler mi güzeldi, eskiden mi güzeldik?
Ynt: Alkol ve ilaç
« Yanıtla #7 : Kasım 20, 2021, 10:31:41 ÖS »
4

 

Related Topics

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
39 Yanıt
8465 Gösterim
Son İleti Ocak 08, 2020, 10:35:28 ÖS
Gönderen: Angelowic
HIV VE ALKOL

Başlatan Bedel HIV + KÖŞE

2 Yanıt
2520 Gösterim
Son İleti Haziran 29, 2019, 06:36:35 ÖS
Gönderen: pzHIV
13 Yanıt
2825 Gösterim
Son İleti Ağustos 06, 2018, 09:56:38 ÖS
Gönderen: newjen
2 Yanıt
1802 Gösterim
Son İleti Kasım 05, 2018, 11:32:13 ÖÖ
Gönderen: mehmet0909
3 Yanıt
1899 Gösterim
Son İleti Haziran 04, 2020, 02:19:08 ÖÖ
Gönderen: denizcan